Počasí dnes4 °C, zítra7 °C
Středa 27. listopadu 2024  |  Svátek má Xenie
Bez reklam

Dopravní podnik opravuje tratě, z Dornychu zmizela omluvná cedule

Prázdniny se jako každý rok v Brně nesly ve znaku velkého počtu dopravních omezení. Jedním z výrazných investorů byl také Dopravní podnik města Brna, který provedl rekonstrukce tramvajových tratí v hodnotě 170 milionů korun. Délka pěti opravených úseků je v součtu tři a půl kilometru. Poslední práce budou ukončeny v průběhu října.

„Rekonstrukce komunikací sice na čas znepříjemní život řidičům a obyvatelům dotčených ulic, což je mi líto, nicméně jde o nezbytnost, která se zúročí bezpečností a plynulostí provozu,“ řekl primátor Roman Onderka.

Cestujících se nejvíce dotkly výluky v ulicích Bráfova a Dornych. Tyto opravy byly také nejnáročnější časově a finančně. Na ulici Dornych nechal DPMB při rekonstrukci v úseku od Zvonařky po Svatopetrskou vyměnit koleje v délce 880 metrů, nového povrchu se v tomto místě dočkala i vozovka. Ke stavebním pracím v tomto místě se přidaly také Teplárny Brno, které zde vyměnily desítky metrů potrubí horkovodu. Z této rekonstrukce budou mít kromě cestujících v tramvaji a chodců, pro něž bude jízda po nových kolejích a chůze po nových chodnících příjemnější, radost také automobilisté. Kvůli špatnému stavu kolejí zde musely tramvaje projíždět omezenou rychlostí a auta je pak v koloně následovala. Na tuto skutečnost upozorňovala řidiče cedule s omluvou. Protože nová trať umožnuje již tramvajím průjezd standardní rychlostí, omluvná cedule byla v úterý 30. září odstraněna.

Stavebně náročná byla rekonstrukce kolejového trojúhelníku na křižovatce ulic Václavská – Křížová. „Jelikož se jedná o dopravně velmi vytížené místo, práce bylo nutné stihnout v krátkém čase. Dodavatel proto nasadil veškerou svou dostupnou techniku a pracovníky, aby veškeré kolejové objekty, kterým již končila životnost, stihl vyměnit za nové,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Kromě nových tratí se cestující na začátku září dočkali také dalšího bezbariérového nástupního ostrůvku – konkrétně v zastávce Hlavní nádraží u viaduktu. Stávající délka ostrůvku (27 metrů) nepostačovala k obsluze celých tramvajových souprav - zadní dveře tramvaje se v zastávce dostávaly mimo ostrůvek, navíc výška nástupní hrany ani přístup na ostrůvek neumožňovaly bezbariérový přístup, ani nástup do vozidel. Po opravě je ostrůvek delší (33 metrů) a má atypický, nepravidelný tvar, který kopíruje tramvajovou trať. Ostrůvek je osazen ochranným zábradlím.

Přehled rekonstrukcí

Tramvajová trať Hlinky

Termín: 04 – 05/2014
Délka úseku: 380 m
Cena: 15,4 mil. Kč bez DPH
Původně zapanelovaný kolejový svršek byl kompletně obnoven za otevřený svršek, což umožnilo zvýšit traťovou rychlost.  

Tramvajová trať Palackého

Termín: 06 – 07/2014
Délka úseku: 301 m
Cena:   11,9 mil. Kč bez DPH
Nové kolejnice včetně podbití a zakrytí novými panely. Oprava probíhala v koordinaci se společností Brněnské komunikace, které opravily povrch vozovky. Ve směru do centra vznikla nová bezbariérová zastávka Husitská.

Tramvajová trať Kníničská

Termín:    07 – 08/2014
Délka úseku: 392 m
Cena:   11 mil. Kč bez DPH
Kompletní obnova otevřeného kolejové svršku různých tvarů kolejnic, která umožnila na trati zvýšit rychlost tramvají.

Tramvajová trať Bráfova, most přes Žabovřeskou

Termín:    07 – 09/2014
Délka úseku:     570 m
Cena:  36,6 mil. Kč bez DPH
Kompletní obnova otevřeného kolejové svršku různých tvarů kolejnic, oprava prvků na mostě. Rekonstrukce opět umožnila zvýšit traťovou rychlost.

Tramvajová trať Dornych (Zvonařka – Svatopetrská)

Délka úseku: 880 m
Cena:  42 mil. Kč bez DPH
Na trati, kde byla kvůli havarijnímu stavu snížená rychlost pro tramvaje, byla provedena kompletní obnova kolejového svršku různých tvarů kolejnic. Nové kolejnice byly uloženy do panelů a následně byla vozovka v celé šíři opatřena novým asfaltovým povrchem. Traťová rychlost zde mohla být zvýšena a zrušen byl zákaz míjení tramvají v oblouku u bývalých škrobáren.

Rekonstrukce kolejového trojúhelníku Křížová – Václavská

Termín:    08 – 09/2014
Délka úseku:     440 m
Cena:  18 mil. Kč bez DPH
Kompletní obnova kolejových objektů (výhybky, křížení) na hranici životnosti, úprava rozchodu a výměna kolejnic v přiléhajících úsecích až po ulici Poříčí, obnova asfaltových ploch v profilu dráhy.

Tramvajová trať Jana Babáka

Termín:    09 – 10/2014
Délka úseku: 560 m
Cena:  31,9 mil. Kč bez DPH
Kompletní obnova kolejového svršku v úseku, kde je kvůli špatnému technickému stavu omezena rychlost tramvají. Na místě položena nová asfaltová vrstva, po domluvě s Brněnskými komunikacemi by měl být položen asfalt v celé šíři ulice.

 

Štítky dornych, hlinky, bráfova, rekonstrukce, tramvaje, šaliny, koleje, Brno, investice, dopravní podnik, dpmb, Dopravní podnik města Brna, tramvajová dráha, kolejnice, Roman Onderka, Teplárny Brno, Brněnské komunikace a.s., Ústřední autobusové nádraží Zvonařka

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Dopravní podnik opravuje tratě, z Dornychu zmizela omluvná cedule  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.