Prázdniny se jako každý rok v Brně nesly ve znaku velkého počtu dopravních omezení. Jedním z výrazných investorů byl také Dopravní podnik města Brna, který provedl rekonstrukce tramvajových tratí v hodnotě 170 milionů korun. Délka pěti opravených úseků je v součtu tři a půl kilometru. Poslední práce budou ukončeny v průběhu října.
„Rekonstrukce komunikací sice na čas znepříjemní život řidičům a obyvatelům dotčených ulic, což je mi líto, nicméně jde o nezbytnost, která se zúročí bezpečností a plynulostí provozu,“ řekl primátor Roman Onderka.
Cestujících se nejvíce dotkly výluky v ulicích Bráfova a Dornych. Tyto opravy byly také nejnáročnější časově a finančně. Na ulici Dornych nechal DPMB při rekonstrukci v úseku od Zvonařky po Svatopetrskou vyměnit koleje v délce 880 metrů, nového povrchu se v tomto místě dočkala i vozovka. Ke stavebním pracím v tomto místě se přidaly také Teplárny Brno, které zde vyměnily desítky metrů potrubí horkovodu. Z této rekonstrukce budou mít kromě cestujících v tramvaji a chodců, pro něž bude jízda po nových kolejích a chůze po nových chodnících příjemnější, radost také automobilisté. Kvůli špatnému stavu kolejí zde musely tramvaje projíždět omezenou rychlostí a auta je pak v koloně následovala. Na tuto skutečnost upozorňovala řidiče cedule s omluvou. Protože nová trať umožnuje již tramvajím průjezd standardní rychlostí, omluvná cedule byla v úterý 30. září odstraněna.
Stavebně náročná byla rekonstrukce kolejového trojúhelníku na křižovatce ulic Václavská – Křížová. „Jelikož se jedná o dopravně velmi vytížené místo, práce bylo nutné stihnout v krátkém čase. Dodavatel proto nasadil veškerou svou dostupnou techniku a pracovníky, aby veškeré kolejové objekty, kterým již končila životnost, stihl vyměnit za nové,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Kromě nových tratí se cestující na začátku září dočkali také dalšího bezbariérového nástupního ostrůvku – konkrétně v zastávce Hlavní nádraží u viaduktu. Stávající délka ostrůvku (27 metrů) nepostačovala k obsluze celých tramvajových souprav - zadní dveře tramvaje se v zastávce dostávaly mimo ostrůvek, navíc výška nástupní hrany ani přístup na ostrůvek neumožňovaly bezbariérový přístup, ani nástup do vozidel. Po opravě je ostrůvek delší (33 metrů) a má atypický, nepravidelný tvar, který kopíruje tramvajovou trať. Ostrůvek je osazen ochranným zábradlím.
Tramvajová trať Hlinky |
Termín: 04 – 05/2014 |
Tramvajová trať Palackého |
Termín: 06 – 07/2014 |
Tramvajová trať Kníničská |
Termín: 07 – 08/2014 |
Tramvajová trať Bráfova, most přes Žabovřeskou |
Termín: 07 – 09/2014 |
Tramvajová trať Dornych (Zvonařka – Svatopetrská) |
Délka úseku: 880 m |
Rekonstrukce kolejového trojúhelníku Křížová – Václavská |
Termín: 08 – 09/2014 |
Tramvajová trať Jana Babáka |
Termín: 09 – 10/2014 |
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.