Velkou proměnu započalo železniční nádraží v brněnském Králově Poli. Po letech plánů dělníci začali s přípravou terénu, v létě strhnou k zemi nádražní budovu. Rozšíří se podchod, nová budou také kolejiště a nástupiště. Železničáři plánují novou stanici za necelé tři miliardy korun otevřít do konce roku 2025.
Do práce se dali železničáři na nádraží v brněnském Králově Poli. Dělníci opraví také trať od brněnských Maloměřic po Kuřim. Dvouletá rekonstrukce za skoro tři miliardy korun od března omezuje cestující.
Kvůli počtu spojů na druhém nejvytíženějším nádraží v jihomoravské metropoli železničáři dopravu nezastavili úplně. „Bylo by nereálné místo vlaků povolat autobusy. Nádraží využívá denně opravdu velké množství lidí, takže náhradní doprava by působila zmatky. Kvůli provozu na jedné koleji ale pojede méně vlaků,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Omezení se dotkne hlavně regionální dopravy. Pojede méně spojů a intervaly mezi nimi se mírně prodlouží ze čtvrt hodiny na půl hodiny.
Úterý, 10. října 2023, 19:00
Velká proměna železniční nádraží v Králově Poli je po letech plánů na spadnutí. Železničáři mají k projektu, který vyjde na tři miliardy korun, všechna potřebná razítka a začnou v následujícím měsíci s očekávanou rekonstrukcí. Po opravě dozná...
Lidé po dobu výstavby využijí čekárnu s kapacitou 250 míst u prvního nástupiště. Právě i peróny dostanou nový kabát se stříškou a díky výtahům bude celé nádraží bezbariérové. Přibydou také eskalátory.
„Komfort cestujících pomůže zvýšit také nový informační a orientační systém nejen přímo v královopolské stanici, ale také na zastávkách Brno-Lesná, Brno-Řečkovice a Česká,“ doplnil Kupka.
Změny se dotknou také stávajícího podchodu, který se rozšíří a povede napříč celou zastávkou až do Myslínovy ulice. Po opravě dopravního uzlu vlaky stanicí projedou rychlostí až 120 kilometrů v hodině.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.