Velká proměna železniční nádraží v Králově Poli je po letech plánů na spadnutí. Železničáři mají k projektu, který vyjde na tři miliardy korun, všechna potřebná razítka a začnou v následujícím měsíci s očekávanou rekonstrukcí. Po opravě dozná stanice kompletní proměny.
Správa železnic (SŽ) připravuje přestavbu královopolského nádraží několik let. Nyní už mají z většiny vyhráno, protože vybrali zhotovitele díla. Práce si vezme na starost sdružení firem OHLA ŽS, Subterra, FIRESTA-Fišer a TRAMO RAIL. Za práce na proměnu důležité dopravní křižovatky z padesátých let minulého století zaplatí státní organizace necelé tři miliardy korun. Vše má být hotovo do dvou let.
„Připravovaná modernizace zahrnuje výstavbu nové nádražní budovy, která bude zároveň součástí přilehlého dopravního terminálu. Půjde o prosklený a zčásti dvoupatrový objekt. V přízemí se vybudují pokladny, obchodní prostor a sociální zázemí. Uprostřed haly budou eskalátory vedoucí do vyvýšené části s lavičkami pro cestující a dalším komerčním prostorem. Po dobu výstavby nové budovy bude zázemí pro veřejnost zajišťovat provizorní čekárna pro 250 osob,“ sdělil mluvčí železničářů Dušan Gavenda.
Nádraží v Králově Poli funguje přes sedmdesát let a patří mezi významné dopravní křižovatky moravské metropole. Kromě vlaků, jež míří směrem na Vysočinu a okolí Tišnova, lidé využívají v lokalitě také autobusy nebo tramvajové linky. Dopravní objekt ale dosluhuje, proto chystá SŽ dlouho potřebnou rekonstrukci, která se netýká pouze samotného objektu, ale také okolí. Dojde i k rekonstrukci části trati z Brna-Maloměřic až po Kuřim. Komfort cestujících pomůže zvýšit nový informační a orientační systém nejen přímo v královopolské stanici, ale také na zastávkách Brno-Lesná, Brno-Řečkovice a Česká.
„Zásadní přestavbou projde kolejiště ve stanici, koleje se prodlouží, postaví se nová nástupiště a jejich zastřešení. Stávající podchod se rozšíří a zároveň prodlouží, aby propojil přednádraží s Myslínovou ulicí. Bezbariérový přístup k vlakům zajistí výtahy. Součástí stavby bude rovněž obnova 13 mostů, 10 propustků, silničního nadjezdu a pěti opěrných zdí. Stanice získá i nové zabezpečovací zařízení. Rekonstrukce železničního spodku a svršku umožní průjezd stanicí rychlostí 120 km/h,“ dodal Gavenda.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.