Jihomoravský kraj chce zvýšit finanční gramotnost mladých. Pomůžou sociální sítě

Autoři | Foto Pixabay.com

Kampaň zaměřenou na finanční gramotnost středoškoláků spouští krajská příspěvková organizace Vzdělávací institut pro Moravu (VIM). Součástí je komunikace v ulicích i na sociálních sítích. Jedním z výstupů je také doporučení ke stažení aplikace Nekrachni, která pomáhá sledovat výdaje, plánovat rozpočet a chápat principy finančního zdraví.

Kampaň reaguje na zjištění kraje, z kterého plyne, že mnoho středoškoláků má v této oblasti omezené znalosti. V tiskové zprávě to dnes uvedl radní Karel Jurka (ODS). „Pokud chceme, aby byli mladí lidé schopni podnikat, odpovědně hospodařit a plánovat svoji budoucnost, musíme s tím něco dělat," uvedl Jurka.

Ředitelka VIM Leona Sapíková považuje za zásadní, aby se téma finanční gramotnosti dostalo do škol a k učitelům. „Jen tak zajistíme, že se budou vzdělávat i další generace a kampaň nebude jen krátkodobá záležitost. Bohužel některé školy na toto téma zatím málo reagují, nebo nevědí, jak výuku uchopit v praxi. Proto jsme kromě kampaně pro žáky připravili i semináře pro učitele zdarma, ve kterých je budeme v této oblasti dále vzdělávat," sdělila.

Kampaň potrvá celý květen. Komunikace zaměřená na středoškoláky využívá jazyk a vizuální styl, který je jim blízký. Dominantní jsou sociální sítě. Náklady dosahují jednoho milionu korun, přičemž Nadace České spořitelny poskytla půlmilionový příspěvek.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Jihomoravský kraj, střední školy, finance, finanční gramotnost, sociální sítě

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.