Velkou změnu hlásí brněnský Masarykův okruh, který po téměř dvaceti letech mění majitele. Dosavadního šéfa Karla Abrahama střídá podnikatel Karel Hubáček. Investor koupil závodiště, tamější hotel, polygon i okolní pozemky. Vedení podniku doufá, že s novým vlastníkem dojde k rozvoji areálu a také možnému návratu prestižních akcí.
Businessman Abrahám stál v čele slavného závodiště, které bývalo donedávna pravidelným dějištěm prestižního seriálu MotoGP, od roku 2005. Po osmnácti letech ale nastává ve vlastnické struktuře změna. Do čela automodromu se postaví Karel Hubáček, který neskrývá ambice.
„Věřím, že náš příchod dá areálu brněnského automotodromu nový impuls v jeho dalším rozvoji. Nasmlouvané a oznámené akce i pronájmy jsou samozřejmě platné. Naším cílem je dál rozvíjet také aktivity na polygonu, posílit segment firemních akcí a zároveň dál vytvářet příležitosti, kdy se okruh otevře pro veřejnost – a nejen tu motoristickou,“ popsal v tiskovém hlášení Hubáček, který vlastní také areálu bývalého závodu Vítkovice Heavy Machinery v Ostravě.
Nový vlastník nemovitosti se ve svém podnikání zaměřuje na strategické spolupráce. O koupi areálu jednal několik měsíců. Výši transakce kupující nesdělili. „S Karlem Hubáčkem vstupuje do areálu silný investor, který má vizi, jak jej rozvíjet,“ vzkázal Karel Abraham.
S příchodem nového muže do čela závodiště vyvstala i otázka o možném návratu světových akcích v čele s MotoGP do Brna. O konkrétních investicích či návratu elitních závodníků ale na sportovišti mluví velmi opatrně.
„Je to velmi předčasná otázka. K pořádání nejprestižnějších šampionátů záleží na daleko více faktorech než na pouhé vůli vedení Masarykova okruhu. Musí k tomu být veřejná poptávka, ekonomické výsledky a také třeba nezbytná podpora ze strany státu, bez níž se žádné světové akce neobejdou,“ řekl Drbně mluvčí závodiště Petr Boháč.
Nejlepší motocykloví jezdci závodili v Brně naposledy před třemi lety. Jedním z důvodů pro ukončení seriálu byl tehdy fakt, že závod pravidelně končil ve ztrátě, i když město, kraj i stát dotovaly podnik desítkami miliony korun. V roce 2020 navíc promoterská společnost Dorna, které se závod platil zalistovací poplatek, požadovala opravu dráhy. Přispět na výměnu povrchu, což by vyšlo na bezmála 100 milionů korun, ale veřejné instituce odmítly. Zastupitelé města následně odhlasovali, že další ročníky závodů se v moravské metropoli neuskuteční.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.