Aplikace Magistrátu města Brna Cyklodoprava v Brně vyhrála v soutěži Společně otevíráme data 2019 v kategorii Solution App, která sdružovala aplikace upozorňující na společenský problém a přispívající k jeho řešení. Na rozvoj aplikace obdrželi vítězové jednotlivých kategorií třicet tisíc korun.
Aplikace Cyklodoprava v Brně, kterou vytvořili zástupci Magistrátu města Brna, vyhrála v soutěži Společně otevíráme data 2019 pořádané Nadací Open Society Fund Praha (OSF) v kategorii Solution App. Ta zahrnovala aplikace, které upozorňují na společenský problém, nebo přispívají k jeho řešení.
Soutěž Společně otevíráme data oceňuje nejlepší aplikace postavené na otevřených datech, jejím smyslem je podpořit vznik nových služeb pro veřejnost a zviditelnit potenciál otevřených dat.
Letošního ročníku soutěže se zúčastnilo šestadvacet aplikací v celkem pěti kategoriích. „Aplikace, které letos vyhrály, by se pro následující rok mohly klidně stát základní výbavou a pomocníkem pro každého občana,“ mínil Josef Šmída z Nadace OSF. Každý z vítězů získal na další rozvoj aplikace třicet tisíc korun.
Aplikace Cyklodoprava v Brně analyzuje mnoho aspektů rozvoje cyklistické dopravy, srovnává podmínky v Brně s dalšími městy v Česku i v zahraničí a nabízí i přehledný soupis nehod s účastí cyklistů. Aplikace funguje teprve od konce září, od té doby ji ale využily více než dva tisíce lidí.
Podle Michala Šindeláře z organizace Brno na kole aplikace poukazuje na špatný stav cyklodopravy v Brně. „Zásadním problémem Brna je kritický nedostatek politické vůle, ačkoliv má Brno aktivní mobilitu jako prioritu, vedení města za lidi pěší a na kolech nekope, ruší se přechody, ruší se cykloobousměrky," uvedl Šindelář. Dle jeho názoru na rozvoj aktivní mobility a cyklodopravy nemá město Brno vyhrazeny téměř žádné kapacity, a to především lidské. „Ostatní města v tomto směru uhání dopředu, Brno zařadilo zpátečku a oceněná aplikace to na datech vysvětluje,“ doplnil Šindelář.
„Kvalita ani rozsah cyklistické infrastruktury nejsou v Brně dostatečné. Spolupracujeme se státní správou a dalšími subjekty, aby se tato situace postupně zlepšila,“ přiblížil radní pro dopravu Petr Kratochvíl. Cyklodoprava je podle něj jedním ze způsobů mobility, která má ve městě nezastupitelný význam. „Při plánování dalších opatření pro cyklisty je ale prioritní myslet na bezpečnost všech účastníků provozu,“ dodal Kratochvíl.
„V loňském roce se podařilo zvítězit ve dvou kategoriích, a to s aplikacemi Hodnocení pocitové mapy města a Dopravní obslužnost Brna a okolí. Jsem moc rád, že se na tento úspěch podařilo navázat i letos, a to s tématem cyklodopravy, které je ve městě stále aktuální,“ popsal druhý náměstek primátorky Tomáš Koláčný.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.