Pondělí, 18. srpna 2025, 19:30
Dopravní podnik města Brna před pár týdny oznámil, že má nového maskota. Nyní probíhá druhé kolo online hlasování o jeho jméně. Do finálního výběru postoupilo šest návrhů. Cestující mohou vybírat mezi Hugem, Štatlíkem, Vildou, Tondou, Čendou a Edou. Mají čas až do konce srpna.
Červený dráček čeká na jméno. Brněnský dopravce spouští druhé kolo hlasování, jehož se můžou zúčastnit všichni brněnští i nebrněnští pasažéři. Do finálního výběru postoupilo šest návrhů, a to Hugo, Štatlík, Vilda, Tonda, Čenda a Eda. Cestující tak mají do konce srpna možnost rozhodnout, jak se bude červený dráček jmenovat.
V prvním kole hlasování přišlo bezmála 1 500 návrhů, ze kterých se do finálního výběru dostalo šest jmen, řekla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková. O dráčkově jméně se bude rozhodovat mezi 18. a 31. srpnem. Návrh s největším počtem hlasů zvítězí a stane se oficiálním jménem nového maskota.
Pondělí, 28. července 2025, 17:00
Brněnský dopravní podnik má novou posilu. Není sice řidičem tramvaje ani dispečerem, ale už teď je jasné, že bude mezi cestujícími nepřehlédnutelný. Novým maskotem se stal červený dráček, který lidem pomůže se zorientovat se ve světě městské dopravy...
Vítězné jméno se lidé dozví již 15. září na náměstí Svobody. „V polovině září představíme nejen jméno našeho nového maskota, ale také novou podobu mobilní aplikace DPMBinfo, jejíž součástí bude právě i červený dráček. Fanoušci se mohou těšit na spoustu novinek a možná se na náměstí Svobody potkají s dráčkem i v životní velikosti,“ uvedl Miloš Havránek, generální ředitel DPMB.
V druhém kole hlasování budou moci lidé volit mezi jmény Hugo, Štatlík, Vilda, Tonda, Čenda a Eda. Při výběru finální sestavy jmen se podle Tomaštíkové kromě počtu hlasů z prvního kola zohledňovala i celá řada specifických kritérií. Zohledňoval se například legislativní rámec, registrace ochranných známek a autorská práva, fonetická výslovnost, typografická podoba či možnost efektivního využití jména v marketingové komunikaci.
„Chtěli jsme dát fanouškům prostor pro kreativitu, ale zároveň jsme mysleli na to, aby jméno maskota bylo nejen líbivé, ale také právně i technicky použitelné. Finální šestice splňuje všechny požadavky a zároveň odráží nápady našich cestujících,“ popsala Tomaštíková.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám