K velkému finále směřuje stavba obchvatu u Čebína na Brněnsku. Dopravní dílo, na nějž místní čekají bezmála třicet let, se po více než roce blíží k závěru. Silničáři očekávají, že v říjnu pustí na hotovou část první motoristy. Ke konci roku pak dojde ke kompletnímu zprovoznění.
Po obchvatu se volalo v obci vzdálené zhruba dvacet kilometrů od Brna desítky let. Většina místní zástavby se totiž nachází v bezprostřední blízkosti krajské silnice, přes níž denně jezdí tisíce aut. Místní se proto vyrovnávají s hlukem a otřesy. Nekomfortní situaci změní až nová dopravní stavba za skoro půl miliardy korun, která povede současnou polní cestou.
Na výstavbě dělníci pracují od května minulého roku. Nyní mají obchvat Čebína, jenž náleží k silnici II/385, silničáři takřka hotový a chystají se ke slavnostnímu stříhání pásky. „Stavba probíhá časově dle plánu a míří k důležitému milníku, předpokládám, že na začátku října zahájíme provoz na převážné části trasy nového obchvatu v délce cca 3,725 km. Konkrétně teď pracujeme na dokončení přeložky silnice II/385, na křížení se silnicí III/38529, na křížení s dalšími komunikacemi na trase, dodělávají se mosty a protihlukové stěny,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.
Stavební práce po otevření úseku neskončí. Dělníci se zaměří zejména na to, aby dopravní dílo napojili na původní silnici II/385 na obou koncích stavby. V plánu je také budování dalších stavebních objektů.
„Konkrétně půjde o napojení II/385 ze směru Čebína na realizovaný obchvat, napojení místní komunikace v Hradčanech nebo rušení provizorních komunikací na začátku a konci stavby. Dokončení těchto zbývajících částí stavby se plánuje do konce letošního roku, což je i termín pro úplné zprovoznění obchvatu,“ dodal Hanák k jedné z největších krajských investic.
V budoucnu by na obchvat Čebína měl navázat severní obchvat Hradčan. Krajský úřad, jakožto správce silnic druhých a třetích tříd, uvedl, že v plánu jsou i další dopravní stavby. „Hlavně jde o obchvaty obcí, které jsou výrazně zatíženy tranzitní dopravou. Konkrétně jde o obchvat Blučiny za 800 milionů korun, za 300 milionů obchvat brněnské městské části Tuřany nebo obchvat Hradčan za 280 milionů, který by měl navazovat na právě realizovaný obchvat Čebína,“ nastínil už dříve jihomoravský hejtman Jan Grolich (KDU-ČSL).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.