Ve třicátých letech minulého století vznikla jako luxusní výletní plavidlo, které ve Švýcarsku brázdilo Bodamským jezerem. Dnes vyplula zrekonstruovaná loď Munot na hladinu horní Novomlýnské nádrže na pomezí Břeclavska a Brněnska. Návratu na jihomoravské vody předcházela nehoda, při které Munot přišla o vrtuli.
Na Novomlýnské nádrže se po několika měsících opět vrátila historická loď Munot společnosti Plavby Pálava, kterou mohli lidé na hladině vídat v předchozích dvou sezonách. Ve své době majestátní plavidlo prošlo od roku 2019, kdy dorazilo na jižní Moravu, základními opravami. Plány na další sezony ale zkomplikovala událost, jež se odehrála loni v září.
„Na lodní šroub lodi se namotalo lano, kvůli čemuž jsme přišli o vrtuli. Na pachatele události policisté nepřišli. Nehoda nám prodražila rekonstrukci Munotu asi o dva miliony korun. Nakonec jsme ale situaci ustáli a dnes loď opět vyplula z kempu Merkur v Pasohlávkách,“ uvedla pro Drbnu ředitelka společnosti Plavby Pálava Lucie Erbanová.
Munot, která se může chlubit původním barem i statusem nejdelší lodi na Moravě, se letos vrací k běžné turistické sezoně. V loňském roce absolvovala v létě každodenní plavby a vozila návštěvníky čtrnáct hodin denně. Kapacitně pojme až 150 osob. „Příští rok se pustíme také do oprav interiéru lodi. Jde o poslední část, která v rámci rekonstrukce zbývá. Plánujeme například přeměnu zadního salonu v restaurační část,“ prozdradila Erbanová.
Čtyřiatřicet metrů dlouhou loď Munot sestavili v Německu roku 1936 ve specializované loděnici pro paroplavební společnost. Na jednu z prvních naftových lodí své doby se lidé ve Švýcarsku naloďovali celých šedesát let. Po konci slávy v osmimilionové zemi si Munot převzala do rukou cestovní kancelář, pod jejíž barvou vozila loď turisty po holandských i evropských vodách.
Munot je jedním ze čtyř exemplářů luxusní plavební lodi ze třicátých let. Kromě plavidla, které je nyní možné potkat na jihomoravské nádrži, funguje ještě loď Mouette, která kotví v Londýně na Temži. Plavby neskončily ani pro Cygne, jež stále slouží švýcarské lodní dopravě.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.