Milovníci cyklistické dopravy dostali od brněnské radnice dárek. Město zaplatilo provozovatelům sdílených kol dva miliony korun, díky čemuž dostanou lidé možnost se svézt po městě na bicyklu každý den na hodinu zdarma. Akce má přimět Brňany, aby více jezdili na kolech.
Novinku představil magistrát k příležitosti zahájení cyklistické sezony. Lidé, kteří mají zájem si půjčit kolo na cestu do práce, školy či restaurace, si vyberou ze stovky sdílených kol, které v ulicích rozmístily společnosti Nextbike a Rekola. Při výběru postačí zájemcům mít stáhnutou mobilní aplikaci provozovatele, díky níž si odemknou bicykl. Přitom dostane cyklista na hodinu zdarma, respektive dvě půl hodiny denně. Po jízdě uživatelé dopravní prostředek odloží do vymezených prostor a stojanů, ke kterým je navede aplikace.
„Statistiky naznačují, že většina jízd po městě trvá do patnácti minut, další čtvrthodinu mohou lidé vnímat jako rezervu. Chceme, aby si mohli svoji jízdu užít v klidu a aby měli dostatek času na správné zaparkování kola,“ sdělila brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS).
V moravské metropoli se nachází stovky sdílených kol. Nextibike uvádí, že do ulic po zimě umístí bezmála 400 kol, dalších 150 se chystá vyslat k Brňanům konkurenční společnost Rekola, jež navíc díky podpoře magistrátu v nadcházejících týdnech počet bicyklů zvýší o zhruba stovku.
„Při letní sezoně evidujeme až 400 výpůjček za den. I díky finanční podpoře navýšíme počet kol v ulicích, aby byla akce dostupná pro více lidí,“ řekl Jan Toman ze společnosti Rekola bikesharing, která ve městě působí už sedm let.
Magistrát vyčlenil na kampaň dva miliony korun. Služba je dostupná od dnešního dne až do vyčerpání částky. Radnice si od vynaložených peněz slibuje, že získá cenná data, která se hodí úředníkům z dopravního odboru. V Brně je nabídka sdílených dopravních prostředků pestrá. Ve městě působí i další provozovatelé sdílených kol, koloběžek, automobilů nebo elektrických skútrů.
Pátek, 8. dubna 2022, 18:20
Dlažba v brněnské pěší zóně je v bídném stavu. Ve špatné kondici je například Masarykova ulice nebo Zelný trh. Na vině jsou auta, která brázdí centrum moravské metropole, ničí povrch či ztěžují cestu chodcům. Město se vjezd motoristů snaží...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.