úterý 2. března 2021 Anežka

Rychlostní silnice 43 povede přes Brno, protestujícím obcím navzdory

Trasa silnice či dálnice 43 má vést přes Brno a jihozápadní tangenta spojující dálnice D1 a D52 nebude. V takové podobě budou jihomoravští zastupitelé ve čtvrtek schvalovat návrh aktualizace zásad územního rozvoje, podkladem jim byla odborná studie, uvedl náměstek hejtmana Martin Maleček (Starostové za jižní Moravu). Veškeré argumenty odpůrců vedení silnice označuje kraj za neoprávněné.

Bystrc a Kníničky protestují. Malhostovice a Drásov se mají rozdělit

Studie dala odpověď jak k trase komunikace, o níž se desetiletí vedou spory, tak na to, že se má zvětšit kapacita dálnice D1 okolo Brna, navrhla nové možnosti napojení na D1 na východě Brna a ukázala možnosti obchvatu městské části Slatina.


Žádná dálnice. Desítky let plánovaná R43 bude nakonec silnicí I. třídy

Jihomoravský kraj bude moct připravovat komunikaci 43, která má spojit dálnici D1 u Brna s D35 u Moravské Třebové, jako silnici první třídy s více pruhy, ne jako dálnici. Vláda minulý týden umožnila ministerstvu pro místní rozvoj aktualizovat...


Výsledky studie krajští představitelé prezentovali dotčeným obcím i veřejnosti. Odpor je však nadále silný tam, kde silnice či dálnice 43 povede zastavěným územím. Jde jak o brněnské části Bystrc a Kníničky, tak například o téměř spojené obce Malhostovice a Drásov, které má rozdělit.

Tunel, tubus nebo zakrýt

Oslabení odporu v Bystrci má zajistit požadavek, jenž má být vtělen přímo do textové části aktualizovaných zásad. „Požadujeme, aby byla silnice v Bystrci v tunelu, tubusu nebo překrytá. Pro občany to znamená, že celý průjezd touto městskou částí, včetně úseku kolem přehrady, bude chráněný. Požadavek bude závazný jak pro územní plán Brna, tak pro následná řízení povolující tuto stavbu. Bez splnění těchto podmínek tedy není tato stavba uskutečnitelná," uvedl Maleček.


Nový silniční tah na Svitavy se začne v nejlepším případě stavět v roce 2025

Střední část dálnice či silnice 43 by se mohla začít, pokud vyjde optimistická varianta, stavět už v roce 2025. Jde o úsek od Bořitova do Svitávky na Blanensku. O termínech stavby jižní části od D1 kolem Brna k Bořitovu a od Svitávky k budoucí...


Dlouhotrvající spory

I kvůli sporu o trasu této komunikace, která má v budoucnu spojit dálnici D1 s dálnicí D35 u Moravské Třebové, dlouho vázlo vydání krajského územního plánu, plán dodnes není kompletní. V roce 2016 jej kraj vydal, ale definitivní trasu této a některých dalších komunikací nechal až na nové vedení. Maleček dosud předpokládá, že se aktualizaci podaří vydat do podzimních krajských voleb.


Tisíce lidí podepsaly petici proti záměru vést R43 přes 'Hitlerovu' dálnici v Brně

Proti návrhu aktualizace zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje se svým podpisem vyslovily tisíce lidí. Archy s připomínkami a podpisy doručili jejich zástupci do podatelny krajského úřadu. Nelíbí se jim umístění čtyřpruhové silnice či...


Hodnocení článku je 86 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto MMB

Štítky d43, stará dálnice, studie, rychlostní silnice, brno, protesty

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.