Pokud jste si oblíbili Vánoce na Zelňáku, pak asi znáte fenomén zimních trhů Turbomošt. Hostětínský jablečný mošt vyladěný 52 % jablkovicí je brněnský vynález, konkrétně za ním stojí Andrej Vališ a Jan Vlachynský. V roce 2009, kdy s Turbomoštem začínali byli ještě studenti. Po třech letech na brněnských trzích se stali fenoménem, ale letos na Zelňáku bude jejich Zimní bar chybět.
Vánoce na Zelňáku (29. 11. - 23. 12. 2013) jsou oficiálním trhem pořádaným městskou částí Brno-Střed. Pečlivý výběr stánkařů, kteří si mohou prostor na trzích na Zelném trhu pronajmout vždy zaručoval autentickou atmosféru a velký počet návštěvníků. Na rozdíl od trhů na náměstí Svobody, kde se prioritou staly nízké náklady a maximální zisk podnikatelů Zelňák zůstává příjemným místem s tou správnou atmosférou. Letošní výběrové řízení bylo uzavřeno v minulém týdnu a velké překvapení přineslo zejména pro majitele stánku s názvem Zimní bar, tedy jmenované Andreje Vališe a Jana Vlachynského.
"Podle všeho se přihlásilo 80 kvalitnějších a vánočnějších stánkařů, takže budou Vánoce na Zelňáku bez Zimních barů. Tento rok je to, po neúčasti na Velikonočních trzích (která byla ale zřejmě způsobená pozdním odesláním přihlášky), další rána, kterou Turbomošt dostal," uvádí oficiální web Turbomoštu.
Na facebookovém profilu Turbomoštu majitelé dále uvádějí: "Oficiální vyjádření asi teprve příjde. Momentálně víme jen z výsledků řízení. Každopádně podmínek bylo víc: Navržená cena nájmu, benefity na podporu akce, zkušenosti z minulých ročníků, reference z obdobných akcí, provázanost s konceptem trhů, předvádění řemesla... ale bylo tam doslova napsáno: "kritéria budou posuzována komplexně ve vzájemných souvislostech, nejsou seřazena podle jimi přisuzované váhy."
Majitelé Zimního baru ale mají pro své fanoušky i dobrou zprávu - Turbomošt bude nabízen dalším tradičním účastníkem trhů. Ve stánku kavárny Zastávka budete moci oblíbený horký nápoj ochutnat, vlastní stánek pak bude mít Turbomošt na náměstí Svobody.
Čekali jsme na vyjádření pořadatelů trhů (trhy pro zřizovatele městskou část Brno-střed organizuje společnost Promo Planet), ti se však po špatné zkušenosti s prací jiných novinářů nechtěli vyjadřovat.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.