Počasí dnes4 °C, zítra2 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Výběrové řízení na SMS jízdenky vyhrála společnost Direct pay

V brněnské MHD bude SMS jízdenky i nadále poskytovat společnost Direct pay. Rozhodlo o tom výběrové řízení, kterého se zúčastnily tři společnosti. Dosavadní poskytovatel předložil nejvýhodnější nabídku.

Výše provize z prodané jízdenky bude stejná jako dosud, tedy 14,7 procenta. Cena SMS jízdenek se také nezmění, řekla mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Zatímco na začátku provozu nové služby získala vítězná firma smlouvu na dva roky, nyní je na dobu neurčitou. "Hodnoticím kritériem ve veřejné soutěži byla cena měsíčního paušálu při určitém objemu přijatých SMS jízdenek," vysvětlila Hailichová. Zatímco původní předpoklad při spuštění služby bylo 100.000 prodaných jízdenek za měsíc, nyní se počet pohybuje mezi 180.000 až 240.000.

Dopravní podnik spustil službu se zpožděním proti původním plánům v listopadu 2013 a počet prodaných jízdenek několik měsíců narůstal. Zatímco v ostatních městech se podle brněnského dopravního podniku v té době provize pohybovala mezi 15 a 25 procenty, v Brně se ji podařilo dostat pod spodní hranici tohoto rozmezí.

Podle loňské analýzy vypracované sdružením Naši politici za podpory Nadačního fondu proti korupci zajišťuje elektronické jízdenky v osmi z devíti krajských měst některá společnost ze skupiny úzce propojených firem, a to Erika, Crowsnest a Crowsnest net nebo Direct pay, a to za výrazně vyšší marži než konkurence. Zmíněná skupina firem byla svou personální i vlastnickou strukturou úzce propojena s okruhem lidí kolem advokátní kanceláře Šachta & Partners (nyní MSB Legal), která figuruje i v kauzách netransparentních zakázek pražského dopravního podniku, uvedl nadační fond.

Pro cestující v Brně se nyní nic nemění. Stále mají k dispozici jízdenku za 20 korun na 20 minut, za 29 korun na 75 minut a celodenní za 99 korun. Majitelé chytrých telefonů mohou využívat také aplikaci Sejf, kde je jízdné vyjde ještě mírně levněji.

Zdroj: ČTK

Štítky SMS, dopravní společnost, MSB Legal, Brno, Dopravní podnik města Brna, Nadační fond proti korupci, výběrové řízení

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Výběrové řízení na SMS jízdenky vyhrála společnost Direct pay  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.