Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 21. září 2023, 07:30
Mnozí z nás si pod pojmem "výroba oblečení" představují nekonečné řady strojů v továrnách v dalekých zemích, kde oblečení vzniká za zlomek ceny. Ale Jan Kočař, zakladatel startupu GoldBee z Brna, ukazuje, že šití a výroba oblečení může být mnohem více než jen výrobní linka – může to být umění, vášeň a nyní i hit internetu.
„Vždy jsem podporoval lokální výrobu. V západních zemích je tento přístup samozřejmý. Lidé chtějí vědět, odkud jejich produkty pocházejí a kdo za nimi stojí,“ říká Kočař.
Přestože razítko vyrobeno v Česku by mohlo pro mnohé znamenat záruku kvality, u většiny českých spotřebitelů stále dominuje cena. Kočař to však nevidí jako překážku, ale jako výzvu. „Rozhodli jsme se 'tu nudnou výrobu oblečení' přiblížit lidem osobně, ukázat jim skutečné tváře stojící za produktem.“
Jeho strategie je jasná a efektivní. S organickými dosahy v řádech milionů měsíčně se Kočař stal nejen obchodníkem, ale i celebritou internetu. „Nevím, zda bych se tak charakterizoval, ale zájem veřejnosti je nesporný. Lidé mě a mé kolegy na ulici poznávají. Jsem introvert a upřímně nemám rád pozornost. Ale kdybych tam jako majitel nebyl, nebyl by to skutečný GoldBee. I když je to pro mě náročné, myslím si, že právě tento osobní přístup je klíčem k našemu úspěchu.“
Co dělá GoldBee tak výjimečným? Je to kombinace vášně, zkušeností a lokálního přístupu. Jan zaměstnává zkušené švadleny z Brna a okolí a primárně využívá materiály od českých dodavatelů. Za poslední rok prodal více než 36.000 kusů ručně šitých produktů po celé Evropě.
V době, kdy mnozí z nás hledají smysl a hodnotu ve věcech, které kupujeme, GoldBee a Jan Kočař ukazují, že lokální výroba může být nejen udržitelná, ale také smysluplná a inspirativní. A možná, jen možná, může být i malým krokem k větší změně v tom, jak se díváme na produkty, které si vybíráme.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.