Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 8. září 2023, 08:50
Aqualand Moravia o víkendu ukončil letní sezónu. Hlásí rekordní návštěvnost, která lehce převyšuje loňskou, kdy do aquaparku na jižní Moravě dorazilo více než 250 tisíc lidí. Přes 20 procent celkové návštěvnosti tvořili zahraniční hosté, a to především z Rakouska, Slovenska a Polska.
Téměř plnou obsazenost hlásí během léta také hotel Aqualand Inn, který je hned vedle. Lidé v něm trávili nejčastěji dovolenou o délce v průměru 2,5 dne. Z interních dat vyplývá, že návštěvníci aquaparku mají nadále zájem o zdravější stravování. Současně vypili například 25 000 litrů piva. Nyní se mohou milovníci aquaparku těšit na výhodnější vstupenky, které přichází s podzimní sezónou.
Pálava táhne. A podle dat Centrály cestovního ruchu jižní Moravy je v rámci Česka v počtech návštěv hned za Prahou. Jedním z cílů je také Aqualand Moravia, který je podle agentury CzechTourism jedničkou v rámci celé jižní Moravy. Aquapark pod Pálavou má za sebou 11. letní sezónu a hlásí vysokou návštěvnost.
„Cílem pro nás bylo udržet úspěšnou návštěvnost jako v loňském roce, kdy k nám přijelo více než 250 tisíc lidí. To se nám podařilo, návštěvnost se zvýšila o tři procenta oproti poslední letní sezóně. Dá se tak říci, že určité zabrzdění způsobené covidovým rokem 2020 je pryč a vrátili jsme se po pandemii s ještě silnějšími letními měsíci,“ konstatuje ředitel Aqualandu Moravia Petr Pavlacký.
Od doby, co aquapark otevřel své brány, je tradičně silnějším měsícem z hlediska návštěvnosti srpen a nebylo tomu jinak ani letos. Léto přineslo i chladnější a deštivé týdny a tak aquapark nabídl speciální vstupenky zvané Aquažolík. Ty v takových dnech poskytovaly do areálu vstup za výhodnější ceny. Ačkoliv je celková návštěvnost v procentech vyšší než loni, areál byl naplněn v nejvytíženějších dnech z 85 procent.
„Letní sezóna byla dobrá. Návštěvníci vyhledávali turistické pecky, ale zavítali i na méně známá místa, která se snažíme v naší nabídce zviditelnit. Doba pobytu se zkracuje. Ovlivněno to je nejen ekonomikou, ale také cestovatelskými trendy. Mnoho návštěvníků se pro svůj pobyt rozhodovalo na poslední chvíli. Z hlediska zahraniční návštěvnosti se zvyšuje podíl návštěvníků z Polska, tradiční jsou návštěvníci ze Slovenska, Rakouska i Německa,“ komentuje letní sezónu na jižní Moravě ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Moravy Martina Grůzová.
Spousta zahraničních turistů míří i do aquaparku. „Z celkové letní návštěvnosti tvoří zahraniční hosté zhruba dvacet procent. Platí, že se nejčastěji jedná o návštěvníky z Rakouska, Slovenska a nově také roste zájem ze strany Poláků. Z Česka k nám jezdí lidé ze všech koutů. Stále platí, že více než polovinu návštěvnosti tvoří rodiny s dětmi, pro které připravujeme stále nové služby a nabídku, a to tak aby se u nás bavily i menší děti,“ doplňuje dále Pavlacký.
Nejpopulárnějšími atrakcemi podle něj nadále zůstávají nové přírůstky – násobně oceněný tobogán, který jezdí do kopce – High Five, dětský vodní hrad či líná řeka v novém areálu. Celkem díky investicím posledních let Aqualand Moravia nabízí 40 atrakcí. Během léta táhl také nováček – bazén s tobogány pro děti s názvem Tutti Frutti, který zůstává v provozu celý rok, jelikož je ve vnitřní části.
Podle interních dat aquaparku lidé oproti předchozím rokům nešetřili na stravování. Patrný byl zájem o zdravé pokrmy, které Aqualand Moravia čím dál více zařazuje do své nabídky. „Spočítali jsme, že za letní sezónu 2023 návštěvníci vypili 96 tisíc míchaných drinků a více než 25 tisíc litrů piva. Spořádali také 11 tisíc pizz a 8 500 kusů gyrosů. Prodali jsme 28 tisíc kopečků zmrzliny, právě o ni byl větší zájem než o nanuky,“ shrnuje marketingový manažer Aqualandu Moravia Tomáš Svoboda. Návštěvníci měli zájem také o službu Mr. Slider – „tobogánovou chůvu“ pro děti.
Úspěšnou letní sezónu za sebou má i hotel Aqualand Inn, který je pár kroků od aquaparku. A už nyní registruje rezervace na příští rok. „Obsazenost v letní sezoně dopadla podle našich očekávání. Oba prázdninové měsíce dosáhly téměř maximální obsazenosti, kdy ji z velké části tvořila tuzemská klientela. Ze zahraničí nejčastěji přijížděli hosté z Rakouska a Slovenska. Průměrná délka pobytu byla 2,5 noci,“ říká za Aqualand Inn jeho jednatelka Petra Hodorovská.
Během léta byl podle Centrály cestovního ruchu jižní Moravy zájem také o méně známé turistické cíle a mezi oblíbeným programem je nadále také vinařská turistika. Právě tyto aktivity hosté hotelu často spojují s návštěvou vyhledávaného aquaparku.
„Známé památky mají návštěvnost podobnou loňskému roku, zvyšuje se návštěvnost u méně známých cílů. Vždy záleží na dostupnosti, atraktivitě a marketingových aktivitách daného cíle, například Brněnské podzemí letos nalákalo více návštěvníků než v loňském roce. Přesná čísla budeme mít však až během podzimu. Na jižní Moravu lidé vyráží za vínem a vinařskou turistikou. V letošním roce jsme se zaměřili na téma vína ve spojení s architekturou. Dlouhodobým tahákem je cyklistika. V růstu pokračuje zájem o skvělou místní gastronomii,“ uzavírá ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Moravy Martina Grůzová.
S ukončením letní sezóny aquapark ihned skáče do nové, a to podzimní a zimní sezóny. Ta je spjatá s wellness, ale i aquapark je kromě letní části v celoročním provozu. Klíčovou novinkou od pondělí 4. září je zlevňování vstupenek. „Vstupenky zlevňujeme a vracíme základní vstupné na úroveň podzimu 2022. Nově také zavádíme ve všedních dnech zvýhodněné vstupné po 16. hodině,“ upozorňuje Pavlacký. Dále pokračuje také nabídka zvýhodněných vstupenek na e-shopu. Novinkou jsou též levnější vstupy do wellness, ceny se snižují dokonce v řádu stovek – například tři hodiny během všedních dnů do obou wellness pater vyjdou pouze na 449 korun. K dispozici budou i permanentky na deset vstupů do wellness, pak dokonce jeden vstup vyjde jen na 349 korun. Ty platí ve všedních dnech.
Opět startují dámské wellness večery, které připadají na každé úterý. Vrací se také oblíbené dětské saunování a tematické akce. Aqualand Moravia ponechá přes podzimní a zimní sezónu v provozu oblíbenou dvojici termálních venkovních bazénů Romulus a Remus, která návštěvníky prohřeje ve vodě o teplotě 38 stupňů. Voda pochází z místního geotermálního vrtu, a to z hloubky 1,3 kilometrů, jedná se o třetí pramen s největším obsahem síry v celém Česku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.