Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Pokud neopravíte trať, příští rok se nepojede, vzkázali komisaři MotoGP v Brně. Rekonstrukce by vyšla na sto milionů

Mírně hořkou pachuť zanechalo organizátorům Velké ceny České republiky v Brně po jinak vydařeném víkendu prohlášení některých jezdců. Ti označili stav povrchu na Masarykově okruhu za katastrofální. Podle ředitelky brněnského Automotodromu komisaři varovali, že za současného stavu příští rok motorky na brněnský okruh vyjet nenechají. Problémem však je, že rekonstrukce dráhy by vyšla na desítky milionů korun a Brno má zatím smlouvu pouze na příští ročník MotoGP. Na jiné závody přitom současná dráha bohatě stačí.

Na špatné podmínky povrchu si stěžovali někteří jezdci už po pátečních trénincích. Nejhlasitějším byl Aleix Espargaró. „Traťové podmínky jsou katastrofální. Je to jedna z nejhorších tratí, na kterých jsem kdy jel. Nejen co se týče přilnavosti, ale také hrbolů. Je pro nás nepřijatelné zde závodit,“ nešetřil kritikou podle webu Motorkáři.cz španělský jezdec.

O stav povrchu se otřel i legendární Rossi

S větší diplomacií, avšak podobným sdělením, vyrukoval i legendární italský jezdec Valentino Rossi. „V posledních letech tady byla přilnavost vždy nízká. Trať je krásná, ale povrch není tak dobrý. S ostatními o tom budeme ještě mluvit," uvedl jezdec s přezdívkou The Doctor. 

„Situace kolem Brna je velmi obtížná. Na nový povrch potřebujete spoustu peněz, mluvíme tady o milionech euro. A po finanční stránce to teď není jednoduché. Zkusíme na ně zatlačit, ale rozhodnutí je na Dorně a na okruhu,“ dodal Rossi. Asi nejhůře odnesl v Brně špatný povrch jeho krajan Francesco Bagnaia, který si při pátečním tréninku po pádu zlomil holenní kost. 

Kritiku jezdců naopak mírnil bývalý český závodník Karel Abraham. „Jezdci si stěžují prakticky vždycky a všude. Všichni víme, že povrch v Brně má už dvanáct roků, ale rozhodně se neřadí mezí nejhorší v šampionátu," prohlásil Abraham.

Pokud se nic nezmění, příští rok se nepojede

O stavu povrchu, který už nestačí na podmínky světového šampionátů silničních motocyklů, ví i ředitelka brněnského okruhu Iva Ulmannová. Po závodě přiznala i nespokojenost ze strany komisařů. „Téma kvality dráhy teď nabralo velkých obrátek. Loris Capirossi (bezpečnostní poradce promotéra) a Franco Uncini (bezpečnostní komisař MotoGP) řekli, že pokud dráha nebude opravená, příští rok sem motorky nepustí," uvedla pro server iDnes.cz Ulmannová.

Na řadu tak přichází otázka peněz. Podle Ulmannové by totiž oprava tratě, která prošla poslední modernizací v roce 2008, vyšla na 80 až 100 milionů korun. Automotodrom se přitom do financování celého projektu na svůj účet nechystá.

 „Budeme se na ní finančně podílet, ale určitě nepůjde za námi v plném rozsahu. Pro naše jezdění a podnikání totiž opravu dráhy nepotřebujeme. Vydrží dalších deset let, ale parametry pro MotoGP jsou vysoké, takže se budeme muset na opravě podílet se Spolkem," zmínila Ulmannová nutnou spoluúčast Spolku pro MotoGP, který tvoří město Brno a Jihomoravský kraj.

Jednání teprve začnou, zní z města i kraje

O tom, že povrch musí projít zásadní úpravou, se kraj i město dozvěděly až o uplynulém víkendu, shodují se jejich mluvčí ve svých odpovědích redakci. 

„Zatím nemáme k dispozici oficiální požadavek na konkrétní úpravy. Bude muset být přesně specifikováno, jaké úpravy, kdy a v jaké ceně je nutné provést. Od těchto požadavků se pak bude odvíjet i postoj Spolku," uvedla mluvčí kraje Monika Brindzáková. 

„Zároveň je rozhodnutí provázáno i s budoucností Velké ceny. Pokud nebude zajištěna smlouva na další léta, nový povrch postrádá smysl. To chápou zástupci Dorny i (někteří) jezdci," dodala Kateřina Gardoňová z tiskového střediska brněnského magistrátu.  Podle ní se dá očekávat, že v následujících týdnech a měsících proběhne řada schůzek nejen o dráze, ale i o podmínkách prodloužení kontraktu s promotérem.

Letos za milion eur, příští rok za šest

Letošní ročník Velké ceny, která se poprvé jela bez diváků, tvrdě zasáhla realita ohledně pandemie koronaviru. Samotné konání závodu viselo ve vzduchu, Spolek nakonec dohodl s promotérem Dornou podmínky - zalistovací poplatek za letošní závod se sníží na milion eur (z původních pěti) a příští rok zaplatí naopak Spolek za možnost seriál pořádat hned šest milionů euro.

Město i kraj na plán přistoupily také z hlediska skutečnosti, že vstupenky na Velkou cenu už si koupily tisíce lidí. Letošní permanentky tak budou platit příští rok. Tedy jen v případě, že se pojede.

Hodnocení článku je 54 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Facebook / Brno Circuit

Štítky motogp, Brno, stav, povrch, trať, jezdci, stížnosti, spolek pro motogp, jihomoravský kraj, Masarykův okruh, Česko, Valentino Rossi, oprava, Karel Abraham, Aleix Espargaró, pandemie covidu-19, Francesco Bagnaia, Loris Capirossi

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Naty Scott

Rozmlsanej Espargáro by si měl aspoň jednou zkusit starou trať, nebo jí podobnou. Silniční závody se jezdily i na mokrejch kostkách a nikdo nebrblal. Jenže to byly ještě doby skutečných jezdců.

Středa, 11. listopadu 2020, 11:25Odpovědět

Josef Volfík

Co je mi do toho, že někde blbnou na motorkách? Proč by to měl stát finančně podporovat? ...a rozmazat!

Neděle, 16. srpna 2020, 10:20Odpovědět

Michal Tojefuk

Tak to motorečky nebudou. Tenhle stát je už stejně v prdeli a není mu pomoci.

Pátek, 14. srpna 2020, 18:03Odpovědět

Jan Vávra

Komu jdou ročně peníze do kapsy aniž by 12 let na okruhu nehnul prstem?A pan Abrahám nemá co hodnotit,on se válel na všech okruzích s jakýmkoliv povrchem.

Čtvrtek, 13. srpna 2020, 19:52Odpovědět

Věra Bubeníčková

Souhlas pane Francois Lammer,jednoznacně.Tunylek na prachy x let,nic proti motorkářům,ale!!!!

Čtvrtek, 13. srpna 2020, 17:40Odpovědět

Peter Hančl

„Jezdci si stěžují prakticky vždycky a všude. Všichni víme, že povrch v Brně má už dvanáct roků, ale rozhodně se neřadí mezí nejhorší v šampionátu," prohlásil Abraham. .... jasna zprava .... vzdyt cele vicemene patri jeho otci ... ze ale jde jezdci o zdravy a zivot asi zapomnel, kdyz sam uz nejde ... non ... vzdyt stejne jel vzdy za ostatnimi ...

Čtvrtek, 13. srpna 2020, 14:00Odpovědět

Francois de Lammer

Soukromý podnik a chce státní dotace, příspěvky. Ale to chce každý špatný podnikatel, a co třeba hospodští, ti by dostat neměli? Pokud chcete mít GP, tak zajděte do banky, ta Váš projekt honění vzduchu zhodnotí z hlediska podnikatelského rizika a třeba Vám půjčí, nebo také ne. Tak potom běžte dělat něco, čím se uživíte.

Čtvrtek, 13. srpna 2020, 11:25Odpovědět

Petr Sima

Takze prevedeno do srozumitelna ..Pristi rok -pokud budou chtit V.C.Brna ..To stat bude stat cca 250 milionu..no kdo z vas to ma ..Oprava drahy +6 milionu ecek zalistovaci poplatek ..Protoze majitele preci nemaji duvod cokoliv investovat pro jejich podnikani to neni dulezite ..to mi ho vyndej..

Čtvrtek, 13. srpna 2020, 09:34Odpovědět

Radka Kolářová

Do brněnského okruhu tečou státní peníze, které by si zasloužily jiné motoristické sporty a závodiště. Možná by bylo lepší posoudit, kam peníze mizí, a kdy někdo tuto žumpu řádně zkontroluje, a toky zastaví.

Čtvrtek, 13. srpna 2020, 09:21Odpovědět

Pavel Obr

Jestli chtějí zničit i to poslední dobré co u nás je tak to neopraví. Peníze na to by byli ,ale ono se je nechce dávat. Může to sponzorovat s části stát tomu by to zas takovou díru do rozpočtu neudělalo.

Čtvrtek, 13. srpna 2020, 08:42Odpovědět

Pokud neopravíte trať, příští rok se nepojede, vzkázali komisaři MotoGP v Brně. Rekonstrukce by vyšla na sto milionů  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.