V Pisárkách začala fungovat nová hala, ve které se bude pečovat o šaliny. Každý den tady vozy projdou čištěním i kontrolou technického stavu. Design haly odkazuje na základní barvu Brna, je moderní a prosklená část nabízí pohled do interiéru.
„Nová budova bude sloužit nejen pro nezbytnou údržbu a očistu tramvají, kterými denně cestují tisíce lidí, ale díky svému vzhledu a funkčnosti poskytne i zajímavý prvek do prostředí Pisárek. Schopnost této stavby pohlcovat hluk pak ocení nejen lidé, kteří v okolí žijí. Hala je skvělou ukázkou toho, že i technické zázemí může vypadat zajímavě a vhodně doplňovat své okolí,“ uvedla v tiskové zprávě primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Stavba haly denního ošetření a očisty je součástí druhé etapy modernizace vozovny Pisárky. „Jedná se
o významný projekt, který byl zahájen na podzim 2018 a celkově si vyžádá náklady téměř 412 miliónů korun. Je potřeba si uvědomit, že vedle investic do moderního vozového parku je nutné se umět o vozy kvalitně postarat, aby byly bezpečné a také se zvýšila jejich životnost,“ uvedl radní pro dopravu Petr Kratochvíl.
„Nová hala nám umožní provádět údržbu a očistu kvalitněji, než tomu bylo doposud. Poskytuje dva kryté kanály pro denní kontrolu podvozků tramvají, s plošinami pro náhled na elektrickou výzbroj
na střeše a také pro očistu interiéru. Během léta v hale přibude ještě zařízení pro detekci vad kol
a pantografů. Věřím, že i našim zaměstnancům se v nových podmínkách bude lépe pracovat,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Šaliny budou procházet údržbou každý den ve večerních a nočních hodinách po návratu z ulic. Péči o vozy budou moci zájemci sledovat oknem, které má 129 metrů čtverečních. Halou projde každý den 130 šalin.
Venkovní opláštění budovy je navrženo tak, aby tlumilo hluk projíždějících tramvají na lince 1. Tvoří jej 108 hliníkových pyramid, které díky perforaci odráží oproti běžné fasádě jen přibližně polovinu hluku. Logo DPMB umístěné na hale je v noci barevně podsvícené.
V rámci druhé etapy modernizace do konce léta dojde k dokončení zastřešení prostoru mezi novou halou a stávající vozovnou, který nyní bude sloužit ke krytému stání tramvají a jejich ochraně před špatnými povětrnostními podmínkami. Dále projdou opravou prostory stávající vozovny, kam bude instalována nová portálová myčka tramvají, dojde k výměně kolejí a dalším drobným úpravám.
„Na projekt v budoucnu naváže stavba vratné smyčky u ulice Lipová, která umožní otáčení tramvají zajíždějících do vozovny od Bystrce blíže než v uzlu Mendlovo náměstí. Stavba je nyní ve fázi projektové přípravy,“ doplnil Havránek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.