Třídenní brněnský Špilberk Food Festival, který lákal od pátku na dobré jídlo a pití, navštívilo podle odhadu pořadatelů 6500 lidí, což je o 500 více než loni. Do pátého ročníku by chtěli, aby jich bylo ještě více a přemýšlejí, jakými novinkami přitáhnout nové návštěvníky, uvedla dnes v tiskové zprávě organizátorka Marie Šotkovská.
Letos zaujalo především inovativní pětichodové menu restaurace Koishi, která připravila registrovaným zájemcům exkluzivní pětichodové menu doplněné o vybraná vína. K menu v Královské kapli nabídlo tři druhy vína. "Chtěli jsme přenést atmosféru našeho podniku do nádherných prostor hradu. Tři druhy vína jsme zvolili proto, že každé rozvine chuť jídla jiným směrem," uvedla spolumajitelka restaurace Simona Elsnerová. Koishi nabízela také ústřice, které byly i součástí soutěže v jejich otvírání. Snědlo se jich 3000 a byly pryč dříve, než skončil festival.
Degustační menu letos nabízelo 13 restaurací, lidé se mohli za slunečného a horkého počasí procházet po nádvoří i terasách Špilberku. Své umění předvedli také dva speciální hosté, michelinští šéfkuchaři Ital Federico Delmonte a Francouz Guillaume Delaunay.
V rámci festivalových dnů bude proběhlo několik workshopů vedených odborníky svého řemesla. V pátek měli návštěvníci možnost zúčastnit se degustace destilátů, dále probíhaly degustace čajů vysoké kvality pod vedením propagátora čajové kultury Daniela Kláska nebo workshop s názvem Kouzlo alternativních metod kávy. A díky partnerovi festivalu Pivovaru Starobrno se návštěvníci přiučili i tajům pivního sommelierství.
"Máme velmi pozitivní ohlasy na letošní ročník a budeme se snažit vymyslet, co návštěvníkům nachystáme za rok," uvedla Šotkovská.
Tisková zpráva, ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.