Na to nejlepší z exotického ovoce láká už tuto sobotu pravidelná akce Africké trhy. Prostory brněnské tržnice zaplní pestrobarevný sortiment a nákupčí s touhou ochutnat něco nového.
Trhy v Brně nebudou poprvé, prodejci do moravské metropole jezdí již třetím rokem a kvůli velkému zájmu se vrací pravidelně téměř každý měsíc. Pro návštěvníky si tentokrát přichystali několik specialit. „Tento víkend budeme mít v Brně poprvé od nucené přestávky způsobené koronou oblíbené ovoce z Asie jako je dračí ovoce, mangosteeny, nebo třeba smradlavý durian,“ přibližuje repertoár Lukáš Petržela ze společnosti Virunga, která prodej pořádá.
Nabídka láká na různé druhy ovoce i jejich sušené varianty, kávu i džemy. Největší popularitě se ale podle Petržely těší to, co nakupující znají z obchodů. „Nejoblíbenější jsou především ananasy, manga a avokáda, u kterých je nejvíce znát rozdíl oproti běžnému ovoci, které je dostupné v obchodech. Proto se pro ně zákazníci pravidelně vracejí,“ vysvětluje. Návštěvníci také rádi okusí i netradiční plody jako jsou červené banány nebo třeba jackfruit.
Spolupráci a koncept akce si pochvaluje i ředitel Brněnské tržnice Ladislav Kučera. Prodejce před několika lety sami oslovili a nabídli jim prostory. Od té doby, alespoň jednou měsíčně, se trhy konají. „S akcí jsme maximálně spokojení, přitáhne obrovské množství lidí,“ popisuje ředitel. Při předvánoční prodeji se podle něj na trzích vystřídalo přes čtyři a půl tisíce návštěvníků.
Celkem se prodaly tři tuny ovoce. Kučera vyzdvihuje také organizační stránku, která za celou akcí stojí. „Ve čtvrtek sklidí ovoce v Ugandě, v pátek přiletí do Brna a v sobotu se prodává,“ propracovanou logistiku, díky které jsou plody opravdu čerstvé. Tu má navíc na starost jen hrstka lidí.
Trhy si oblíbil i Jakub Procházka, zamíří na ně pokaždé, když je v den konání v Brně. „Cíleně chodím pro banány, ať už čerstvé nebo sušené,“ přibližuje své preference. Často ale odchází s mnohem větším nákupem, ve kterém bývá mango, platany, liči a občas také ananas.
Ovoce pochází z Ugandy, kde dozrává přímo na stromech ve svém přirozeném prostředí. Malí farmáři a jejich rodiny je sklízí a firma je od nich poté vykupuje. Podpora tamní situace je podle event. manažera pro společnost důležitá. „Výkupem ovoce za fér ceny místním lidem dáváme každý týden dostatek práce a tím zvyšujeme úroveň jejich života a rodiny mohou díky tomu například posílat své děti do školy, vzdělávat je a zajistit jim lepší budoucnost,“ přibližuje etickou rovinu Petržela.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.