úterý 26. května 2020 Filip

RECENZE: Skleněný pokoj je přehlídkou krásných záběrů bez duše

Nový spektákl Julia Ševčíka (Masaryk, Normal) je adaptací stejnojmenného románového bestselleru Simona Mawera. Nechybí v něm velké tuzemské i zahraniční hvězdy a jde o jeden z nejočekávanějších českých snímků roku 2019. Oprávněně?

Příběh knihy je v originále situován do bezejmeného města, do fiktivní vily pouze insipirované slavným domem rodiny Tugendhatových. Český překlad Lukáše Nováka ovšem jasně deklaruje jako místo dění Brno. Pro Brno se rozhodli i tvůrci filmové adaptace v čele s producentem Rudolfem Biermannem a režisérem Juliem Ševčíkem.

Masivní produkce se do vily nastěhovala s finanční podborou města ve výši 4,3 milionu korun. Natáčení provázel nejvyšší stupeň opatření. Novinářům byl prakticky po celou dobu produkce zakázán vstup. Na podlahu budovy bylo položeno falešné lino, aby se to původní nepoškodilo. Postaveny byly i falešné příčky a návleky na boty byly nutností.

Skok v čase do minulého týdne. Kino Scala hostí světovou premiéru za přítomnosti všech hvězd, které se na snímku podílely. Stojí to ale za to? Více ve Filmáči.


Filmáč vzniká ve spolupráci se studentskou televizí Studex.

Foto Bioscop

Štítky filmáč, recenze, kultura, filmy, skleněný pokoj

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.