Změny v brněnské městské hromadné dopravě, které začaly platit letos 2. ledna, jsou správné. Vyplývá to z analýzy, kterou dnes zveřejnila společnosti Kordis JMK, organizátor integrované dopravy na jižní Moravě.
Změny podle ní přinesly požadovanou úsporu 50 milionů korun, aby město nemuselo zvyšovat finanční kompenzaci dopravnímu podniku. Ta činí 1,73 miliardy korun ročně. Analýza navrhuje dílčí úpravy jízdních řádů či trasování linek.
Nejzásadnějším návrhem k úpravě je organizace nočního provozu. Ten loni končil v 05:00, po změně o víkendech až v 07:00. Mnohým cestujícím se tak prodloužila cesta do zaměstnání, pokud nejezdili přes střed města.
„Z důvodu lepšího pokrytí přepravních vazeb je lépe zahájit denní provoz už v 06:00. Toto opatření lze kompenzovat delším intervalem denních linek o víkendu do 08:00,“ píše se v analýze.
Zároveň se doporučuje zavést znovu víkendové noční spojení ve 02:30 od hlavního nádraží a místo něj zrušit spoj ve 04:30, který je mnohem méně vytížený.
Dalším z návrhů je prodloužení autobusové linky 54 z Přístaviště až k přestupnímu uzlu Zoologická zahrada, lepší provázání jízdních řádů linek 37 a 50 mezi Jírovcovou a Osovou a stejně tak linek 57 a 66 na Lesné. Zatímco jeden spoj bývá přetížen, druhý jede poloprázdný.
Všechny změny lze udělat, aniž by se navyšovaly dopravní výkony. Ty se proti loňsku snížily o pět procent. Město potřebovalo peníze ušetřit především kvůli sníženému příjmu z přerozdělování daní.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.