Snahy zavést v moravské metropoli trolejbusy se objevily již ve 30. letech minulého století, nakonec si na ně ale obyvatelé Brna museli počkat až do 30. července 1949. První linka vedla od hlavního nádraží do Slatiny a ještě do konce prvního roku provozu pak přibyly další dvě trasy, postupně prodloužené. To bylo ale na dlouhou dobu vše a v 60. letech se dokonce uvažovalo o tom, že elektrickou trakci na brněnských silnicích nahradí tehdy preferované autobusy.
Když v roce 1968 jedna z linek skončila, zdálo se, že v Brně mají trolejbusy na kahánku - ve stejné době například pomalu končily v Praze. Už v následující dekádě ale přišlo oživení, a to jak díky výstavbě nových sídlišť na okrajích města, tak kvůli světové energetické krizi.
A tak se z malé sítě během několika let stal jeden z největších trolejbusových provozů v tehdejším Československu. Dnes vede ulicemi Brna přes 50 kilometrů tratí trolejového vedení, na kterých jezdí 13 linek. Brněnský dopravní podnik provozuje asi sto padesát trolejbusových souprav, všechny značky Škoda.
Zdroj ČTK, Miroslav Toman
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.