čtvrtek 28. října 2021 Státní svátek

Brno chystá změnu trasy tramvají do Líšně

V budoucích letech má v Brně u křižovatky Olomoucké a Ostravské ulice vzniknout P+R parkoviště, které umožní řidičům odstavit auto a do centra Brna dojet tramvají. Radní schválili vypracování investičního záměru. Pokud jej schválí, vznikne tam nejen parkoviště, ale také přeložka tramvajové trati do Líšně.

Částečně by se tak mohlo ulevit centru města od aut, řekl dnes na tiskové konferenci primátorův náměstek Robert Kotzian (ODS).

Vzhledem k době potřebné na přípravu projektu se předpokládá, že to nebude dříve než v roce 2020. Počítá se s investicí 300 milionů korun, přičemž 223 milionů bude stát přeložka tramvajové tratě a zbytek výkup pozemků. "V místě, kde tramvaj zahýbá u První brněnské strojírny z Olomoucké na Životského, povede trať dále podél Olomoucké a Ostravské a na trasu osmičky se napojí u židovského hřbitova. Vznikne tak přímá vazba na parkoviště, které se postaví v místech dnešních autobazarů," uvedl Kotzian. Zanikne tak tramvajový úsek v Nezamyslově ulici, trať do Juliánova zůstane zachovaná.

Budoucí parkoviště je velmi dobře napojené na dálniční síť především ze severu a z východu země. "Navrhli jsme radě další rozvíjení tohoto projektu, protože v budoucnu mají být z Evropské unie podporované stavby pro kolejovou dopravu. Je třeba mít projekt nachystaný, abychom pak mohli peníze okamžitě čerpat," uvedl Kotzian a připomněl, že budoucí tramvajová trať vede kolem železničního trianglu. "Ten se bude částečně měnit při přestavbě železničního uzlu, takže je potřeba obě stavby koordinovat," doplnil.

Ve velkých evropských městech včetně Prahy řada podobných parkovišť existuje, aby se odlehčilo centrům měst. "Předpokládám, že parkovací lístek poslouží zároveň jako jízdenka," řekl Kotzian. 

Brno po letech malé aktivity ohledně rozvíjení tramvajové dopravy chystá přípravu dalších projektů. Letos začalo s prodloužením tratě na sídliště Kamechy, k bohunickému kampusu, už dříve začalo s přeložkou v Plotní ulici a kompletní obsluhou budoucího Jižního centra. Chystá se také zabývat projektem tratě na Lesnou ze Štefánikovy čtvrti. "V budoucnu nejspíš dojde k obnově staré líšeňské dráhy ze Stránské skály. Záleží to na schválení územního plánu, který počítá se zástavbou rodinných domů," řekl Kotzian.

Také se předpokládá prodloužení trolejbusů z Novolíšeňské na Jírovu a z Osové k budoucímu terminálu ve Starém Lískovci. Prověřují se i možnosti nového ukončení trolejbusů ve smyčce Brandlova a Joštova.

Místo události:

Zdroj ČTK

Štítky Brno, doprava, tramvaje, šaliny, překlad, Olomoucká

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.