Část Údolní ulice v Brně se po rozsáhlé rekonstrukci stane takzvanou sdílenou zónou, ve které nejsou auta nadřazena chodcům a cyklistům. Přednost zde bude mít jen tramvaj. Bezpečnost bude zajištěna snížením rychlosti. Sdílené zóny mohou města zavádět od letošního roku.
Rekonstrukce Údolní ulice se nese v duchu uživatelské přívětivosti. V lokalitě vzniknou nová opatření pro cyklisty a přibude i zeleň, která má být částečnou náhradou za pokácené stromy. „Navržená sdílená zóna přiléhající k Obilnímu trhu je v tomto ohledu třešničkou na dortu. Zvýší prostupnost v daném místě hlavně pro chodce, kteří se nebudou muset vyhýbat zábradlí,“ uvedla v tiskové zprávě primátorka města Brna Markéta Vaňková (ODS).
Sdílená zóna je nový dopravní režim, který mohou města zavádět od začátku letošního roku. Maximální dovolená rychlost je dvacet kilometrů za hodinu. Pěší a cyklisté mohou využívat celou šířku prostoru komunikace. Parkování jízdních kol a vozidel je povoleno jen na místech k tomu určených.
„Při přípravě projektu jsme se snažili prostor ulice maximálně využít pro všechny účastníky provozu, tedy auta, hromadnou dopravu, chodce i cyklisty,“ sdělil radní města Brna pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS). Brno má se sdílenou zónou zkušenosti již z prostoru před hlavním nádražím. I pro tuto lokalitu ji město považuje za vhodnou. Ve směru z centra povede v Údolní cyklopruh, v opačném směru budou naopak cyklopiktogramy na silnici.
Čtvrtek, 29. srpna 2024, 13:00
Od 1. září omezí rozsáhlá oprava Údolní ulice v Brně průjezd aut i vozů hromadné dopravy. Práce potrvají sedmnáct měsíců a zahrnují výměnu vodovodu, kanalizace a vybudování nové tramvajové trati. Zachován bude průchod pro pěší, vjezd do porodnice...
Původně na Obilním trhu ve směru z centra počítal brněnský magistrát s vytvořením takzvaných polovídeňských zastávek. Tento typ zastávky tvoří vyvýšená vozovka, která nutí auta před průjezdem zpomalit pro zajištění větší bezpečnosti. „Toto řešení nakonec nebylo kvůli složitým kolaudacím jiných akcí možné. Proto se zastávka musela řešit množstvím zábradlí, samostatných pruhů a celkově uživatelsky ne úplně příjemným způsobem,“ sdělil náměstek primátorky města Brna René Černý (ANO).
Podle magistrátu se lidé v souvislosti s rekonstrukcí zajímali o přechod přes Údolní ulici poblíž křižovatky s Úvozem. Ten byl před několika lety nahrazen místem pro přecházení, které bylo posunuto o několik metrů. Toto uspořádání zůstane zachováno i v budoucnu. Původní přechod komplikoval odbočování trolejbusových linek. Zachování současného místa přecházení předejde podle radních vzniku nepříjemných až nebezpečných situací.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.