Jihomoravští i brněnští silničáři mají ve skladech sůl ještě za přijatelné letní ceny okolo 1800 korun za tunu. Předpokládají, že zásoby jsou natolik dostatečné, aby jim stačily na celou sezonu a nemuseli dokupovat ještě v zimě. To totiž bývá obecně sůl dražší než v létě, navíc proti předchozím letům zdražila kvůli tomu, že chybí dovoz z Ukrajiny, řekli provozní ředitel Brněnských komunikací Jan Klištinec a provozní ředitel Správy a údržby silnic Milan Macháček.
Posypová sůl se dováží do Česka z Polska a z Německa, přičemž přes Polsko se dovážela i ukrajinská sůl. „Ta teď chybí jako řada dalších věcí, které se dovážely z Ukrajiny. Takže se sem vozí i ze Slovinska a Chorvatska, což je dražší," řekl Klištinec. Macháček dodal, že současná vyšší cena okolo 3000 korun za tunu odráží i dražší přepravu. Za kolik tedy budou nakupovat silničáři sůl příští rok v létě, je nyní nejisté.
Techniku obnovují silničáři průběžně, takže každý rok přibývají ve flotile moderní auta, která už dokážou řidičům v lecčems pomoct. I přesto jihomoravští silničáři každoročně od roku 2019 využívají možnost tréninku na polygonu, aby si před zimou zkusili, jak se auto chová při běžném i prudkém brzdění na různých površích, aby se naučili zvládat smyk, aby se dobře rozjížděli do kopce a uměli brzdit z kopce auto opatřené radlicí.
„V tomto jsou kolegové na kraji poněkud dál a tyto kurzy pro naše řidiče neděláme, ale plánujeme je zavést," řekl Klištinec. Pohyb v brněnských ulicích je sice snazší než na úzkých okreskách ve výše položených místech jižní Moravy. „Ale i v Brně a nejbližším okolí, kde upravujeme, máme obtížnější úseky, například v okolí Útěchova a Vranova. Tam jezdí nejzkušenější řidiči," řekl Klištinec.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Dnes mi nechutnala večeře. Je mi jasné, že na vině je situace na Ukrajině.