Turisticky atraktivní Baťův kanál, který ročně přiláká bezmála 100 tisíc lidí, chystá v příštích letech nabídnout návštěvníkům ještě pestřejší nabídku služeb. Nově se budou na vylepšování vodního díla, jenž nechal postavit ke konci první republiky Jan Antonín Baťa, podílet odborníci z Litvy.
Vodní cesta dlouhá 53 kilometrů protíná od severu k jihu Zlínský i Jihomoravský kraj. Jet se po něm dá z Otrokovic na Zlínsku přes jižní Moravu až do slovenské Skalice. Nově navázána spolupráce s litevskou rozvojovou agenturou Kaunas má pomoci se spravováním stavby i rozvojem. Zároveň má dojít díky předběžné dohodě k lepšímu propojení obcí i podnikatelů z obou zemí.
„Obsahem memoranda je taky vzdělávání mladých lidí, podpora povědomí o cestovním ruchu a vodních cestách. Baťův kanál je symbolem - největší tuzemská vodní cesta každoročně přiláká tisíce turistů k rekreačním plavbám, podél jejích břehů vznikly také desítky kilometrů cyklostezek a tohle je další cesta, jak tento symbol podpořit,“ sdělil náměstek jihomoravského hejtmana Jan Zámečník (KDU-ČSL), který má ve své gesci regionální rozvoj.
K podepsání by mělo dojít v létě v přístavu ve Veselí nad Moravou. Ředitel obecně prospěšné společnosti Baťův kanál Vojtěch Bártek věří, že se díky zahraničnímu partnerovi podaří získat více peněz z Evropské unie.
„Litevci mají obrovské zkušenosti s čerpáním EU prostředků na rozvoj cestovního ruchu a v této oblasti bychom si s nimi chtěli vzájemně vyměňovat zkušenosti. Budeme rádi, pokud se podaří i nějaký společný EU projekt,“ uvedl Bártek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.