Abrahám příští rok změní značku motocyklu

Mezi týmem Cardion AB Motoracing a továrnou Honda finišují jednání o spolupráci v sezoně 2014. Karel Abraham tak pravděpodobně příští sezonu MotoGP bude jezdit na takzvaném produkčním závodním motocyklu, který částečně vychází z továrního prototypu RC213V.

„Bylo to pro nás mnohem těžší rozhodnutí než v loňském roce, kdy spolupráce s Ducati nefungovala. S ART máme velice korektní spolupráci, ze strany továrny Aprilia byl zájem, abychom u nich zůstali, a my jsme to intenzivně zvažovali. Klíčové pro nás je získat na příští sezonu maximálně konkurenceschopnou motorku a na výběr bylo v podstatě ze čtyř možností – využít nabídku Yamahy, která uvolní do MotoGP své prototypové motory, Hondy, která nabízí kompletní stroj, vrátit se k Ducati, nebo zůstat u ART. Tam jsme ale požadovali záruku, že bude pokračovat nastavená spolupráce a Aprilia se bude soustředit na další vývoj motorky, tak aby zůstala konkurenceschopná i po vstupu dalších strojů od Yamahy a Hondy,“ vysvětluje manažer týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham st.

„Honda pro nás je velmi lákavá, ale naší podmínkou bylo, abychom mohli zůstat u našich tradičních dodavatelů některých součástek. Honda nám v tomto vyšla vstříc, čímž jsme se v jednání posunuli hodně dopředu a uzavřeli jsme předběžnou dohodu,“ doplnil šéfmechanik týmu Marco Grana. Kontrakt není definitivně podepsán, nyní probíhají detailní jednání o spolupráci. „Nyní vyjednáváme detaily smlouvy. Než smlouvu podepíšeme, je potřeba doladit desítky klíčových věcí,“ vysvětlil Grana.

Motocykl, který by měl mít Karel Abraham příští rok v MotoGP k dispozici, se od mistrovských strojů továrního týmu liší v několika podstatných detailech. Používá například konvenční systém ovládání ventilů pružinou místo modernějšího pneumatického ovládání, které mají prototypy. Motocykl také nebude vybaven nejnovější bezztrátovou převodovkou a bude využívat jednotnou elektroniku Magnetti Marelli. Cardion AB Motoracing bude na motocyklu dál používat podvozkové součástky Öhlins a brzdy Brembo místo komponentů značek Nismo a Showa, které nabízela Honda. V praxi by měl motocykl stát na pomezí současných prototypových strojů a produkčních motocyklů CRT. Abrahamovými největšími konkurenty tak budou kromě jezdců na stejných motocyklech obdobně koncipované motocykly od Yamahy a satelitní motocykly Ducati.

V případě uzavření kontraktu Karel Abraham motocykl poprvé otestuje v listopadu po skončení posledního závodu sezony ve Valencii. „Pro mě i pro tým to bude velká změna, ale doufám, že k lepšímu. Skoro celou kariéru jsem jezdil na italských strojích, jen na druhou půlku sezony 2010 jsme měli britskou FTR, na které jsem vyhrál ve Valencii. Tak třeba to bude i tentokrát krok správným směrem,“ věří česká jednička MotoGP Karel Abraham. „S ART se mi nebude loučit lehce, je to výborná motorka a dokázal jsem se s ní sžít lépe než s předchozí Ducati. Bohužel motorově pořád nemůže konkurovat prototypům, i když z motorek CRT je s přehledem nejlepší,“ doplnil Abraham.

Tisková zpráva

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Karel Abraham, MotoGP, Honda, motocykl, prototyp, Ducati, Yamaha, Aprilia, Valencie, Nissan motá supócu intánašonaru

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.