Cyklostezky by se měly stát veřejně prospěšnými stavbami kvůli jejich snazší stavbě. Do novely zákona o pozemních komunikací tuto změnu zapracovalo ministerstvo dopravy na popud odboru cestovního ruchu ministerstva pro místní rozvoj (MMR).
Není však jisté, jakou podporu získá návrh ve vládě a v Poslanecké sněmovně, řekl dnes na veletrhu Sport Life Rostislav Hošek z odboru cestovního ruchu MMR.
"Dosud jsou cyklostezky v zákoně vedené jako místní či účelové komunikace. Kvůli tomu máme obrovský problém, že leckde cyklostezky končí v poli, protože se nedaří vykoupit pozemky, a nemůžeme s tím nic dělat. Příkladem je stezka z Dobrušky do Opočna. Cyklostezka má tři kilometry, ale u Opočna podnikatelé nechtějí pozemky prodat, takže není jak pokračovat," vysvětlil Hošek. Upozornil, že v případě schválení návrhu je možné zanést také cyklostezky do územních plánů.
Novela by pomohla také propojení městských cyklostezek s turistickými mimoměstskými. "Poptávka po cyklostezkách, kde nejezdí auta, je velká. Záleží však, jak se k tomu postaví vláda a poslanci," poznamenal Hošek.
Stavby cyklostezek budou obecně obtížnější i kvůli tomu, že cestovní ruch nemá v programovacím období Evropské unie 2014 až 2020 vyčleněny peníze, přitom v předchozím období to bylo 28 miliard korun. "Máme stop stav a nevím, kolik dá ministr financí Andrej Babiš (ANO) do národního programu cestovního ruchu. Stojíme proto před problémem, jak naplnit Národní strategii pro rozvoj cyklodopravy," řekl Hošek. Zmínil, že cyklostezek je v Česku 2600 kilometrů, značených cyklotras téměř 35.000 kilometrů. Jeden kilometr nové cyklostezky stojí podle podmínek 800.000 až milion korun.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.