Aktuální situace s koronavirem připravila spoustu podniků o příjmy, někteří o své podnikání dokonce přišli úplně. Na brněnské kavárny si ovšem ani covid nepřijde. Osm kaváren v okolí parku Lužánky spustilo kolaboraci a zavedly společný věrnostní program NEvěrnostní karta.
Brněnské kavárny poblíž Lužáneckého parku bojují statečně a společně o svou existenci. Zákazníkům nabízí neobvyklý věrnostní program, tzv. NEvěrnou kartu. Reagují tak na vládní protiepidemická opatření, kvůli kterým musely kavárny omezit běžný provoz.
Gastro scéna, a nejen ona, momentálně zažívá těžké časy. Mnoho podniků přichází ve velkém o příjmy, propouštějí zaměstnance a minimalizují výdaje. “V současné době přicházíme každý den v průměru o 60-70 % z obratu, a proto jsme museli omezit nejen počet zaměstnanců, ale i další nutné výdaje jako jsou třeba objednávky zboží před blížícími se Vánocemi. Co nám ale chybí ještě víc než peníze, je kontakt se zákazníky a pocit, že někomu zlepšujeme den,” uvedl spolumajitel kavárny Buchta B. Tomáš Niederle.
Konkrétně kavárna Buchta B přišla o zisk ze snídaní, které tvořily značnou část obratu. „To chápeme, pokud se na nějakém jídle venku začne šetřit, bude to vždy pravděpodobně snídaně,“ říká Niederle.
Kavárníci zapojení do projektu chtějí zachovat rozmanitost na poli kaváren, pro kterou je Brno podle nich pověstné. Právě proto je do projektu zapojeno tolik kaváren. Podniky také doufají v to, že NEvěrnostní kartička motivuje víc lidí koupit si kávu z okénkového prodeje a tím podpořit brněnskou gastronomii.
Kartu si lidé mohou vyzvednout v kterémkoli zapojeném podniku. Zákazník má možnost obejít zapojené kavárny v okolí největšího parku Brna a v každé z nich si koupit kávu s sebou. Za každý nápoj zákazník obdrží razítko. Jakmile má razítka z každé vybrané kavárny, může si dát kavu zdarma, v kterémkoliv z osmi podniků.
"Přijde mi jako super nápad v této době táhnout za jeden provaz. Vládní opatření nás všechny připravila o velkou část zákazníků. Cením si jakéhokoliv nápadu, který nám alespoň trochu pomůže. Člověk se navíc s takovou kartičkou i pěkně projde po Brně a udělá něco pro své zdraví." říká Klára Švandová, spolumajitelka kavárny Punkt.
Kartičky budou kavárny vydávat po dobu omezení provozů. Již vydané kartičky budou moci zákazníci dokončit i po skončení omezení. Do iniciativy se zapojilo osm podniků v okolí Lužánek: Buchta B, Coffee Trail, Komár kafe, Milady Kaffee, Mymika, Pelíšek, Punkt. a Šestá větev.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.