Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Zastupitelé odhlasovali odsunuté nádraží u řeky. Žádají i vybudování vlakového diametru

Brněnští zastupitelé dnes jednali o konečném rozhodnutí města o budoucí poloze hlavního nádraží. Jednání se protáhlo téměř na pět hodin. Na jeho konci odhlasovali zastupitelé doporučení nové polohy nádraží v odsunuté variantě u řeky, avšak s podmínkou vybudování severojižního vlakového diametru. Rozhodnutí města i kraje budou sloužit pouze jako doporučení, konečné rozhodnutí vynese v květnu letošního roku vláda.

Ještě před samotným hlasováním zastupitelů vystoupily se svými názory víc než dvě desítky občanů. Z jejich strany zazněla podpora obou variant, ve většině z nich podpora varianty Petrov. Poté vyhlásili zastupitelé desetiminutovou přestávku, která se však protáhla na hodinu a půl. I poté si vzali zastupitelé další čas na debatu v primátorově kanceláři.

Za Petrov jen Zelení a Žít Brno s Piráty, Hollan připustil variantu u řeky s podmínkou diametru

Za Petrov kopali na zastupitelstvu především Zelení, Žít Brno a Piráti. „U odsunutého nádraží fatálně chybí podrobný plán, jak by měla vznikat městská infrastruktura,” uvedl za Zelené Martin Ander. Následně připustil, že realizovatelné jsou obě varianty nádraží.

V odsunuté variantě spatřujeme velká dopravní rizika. Hovoří o tom i posudky dopravních odborníků,” uvedl primátorův náměstek pro dopravu Matěj Hollan. Zastupitelé Žít Brno navrhli v případě odsunuté varianty prosadit závaznou podmínku vybudování brněnské obdoby metra - severojižního vlakového diametru, tedy podzemní (a místy i nadzemní) vlakové dráhy spojující severní a jižní část města. 

Za diametr i lidovci

„Diametr je jediným možným řešením, jak dostat lidi z regionů na hlavní nádraží. Tato dopravní stavba nám umožní naprosto změnit strukturu toho, jak se budeme pohybovat po městě," uvedl náměstek primátora Petr Hladík. Zastupitelský klub lidovců podpořil variantu u řeky. Pro variantu u řeky se pak vyslovili všichni zastupitelé z ostatních stran - KSČM, ODS i ČSSD.

Jen hlupák mění názor, prohlásil primátor

„Jen hlupák nemění názor. A já ho změnil. Chtěl bych poděkovat SŽDC za vybudování velkého díla (Studie proveditelnosti - pozn. red.) a městskému architektovi za jeho práci i přes to, pod jakým tlakem byl," prohlásil brněnský primátor Petr Vokřál. Narážel přitom na fakt, že dříve podporoval nádraží v centru.

Také podle primátora je důležité postavit severojižní diametr. A to i za cenu, že by diametr zpočátku obsluhoval pouze jih města a až postupem času se prodloužil k Šumavské ulici a nakonec k tišnovské trati.


Referendum není fotbal

„Nechci nijak zlehčovat rozhodnutí, které udělali lidé, jež hlasovali v referendu. Je však nutné pamatovat na fakt, že obě referenda byla neplatná. Ve fotbale také nemůžete říct: kdyby nás bylo šest, vyhráli bychom. To nelze," glosoval primátor.

Poslední slovo má vláda

Rozhodnutí města i kraje, jež také odhlasoval odsun nádraží k řece, budou sloužit pouze jako doporučení, konečné rozhodnutí vynese v květnu letošního roku vláda.

Foto Martin Šeda

Štítky Zastupitelstvo, poloha nového nádraží, varianta Řeka, varianta Petrov, severojižní diametr, vláda, Žít Brno, Brněnský Petrov, primátor, Matěj Hollan, Česká pirátská strana, KDU-ČSL, Martin Ander, Petr Hladík, Petr Vokřál

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zastupitelé odhlasovali odsunuté nádraží u řeky. Žádají i vybudování vlakového diametru  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.