Tisíce lidí se v sobotu vydaly na brněnské náměstí Svobody, na kterém mohly vidět historické tramvaje, trolejbusy a autobusy včetně koňské tramvaje a parní tramvaje s otevřeným vozem. Náměstím také projížděly k radnici na Dominikánské náměstí auta předválečné výroby, jejichž majitelé se vydali na závod 1000 mil československých. Mezi Kuřimí a Tišnovem se zase zájemci vozili parními vlaky.
Dny dopravní nostalgie se konají každoročně, zájem o ně zůstává dlouhodobě značný. „Další tisíce návštěvníků přišly odpoledne do vozovny ve Slatině, kde jsme pro ně přichystali ukázku našich trolejbusů a autobusů, ukázku dílenského zázemí a udělali jsme i program pro děti," řekla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Do vozovny se lidé mohli dostat právě historickými vozidly, které do ulic vypravil jak dopravní podnik, tak Technické muzeum v Brně. Tramvaje včetně parní Caroline jezdily na Geislerovu, kde bylo možné přestoupit na autobus, z centra jezdily až do Slatiny trolejbusy. Kromě parní tramvaje patřily k nejstarším pojízdným exponátům dvě tramvaje přezdívané Dřevák z roku 1943 či Plecháč, které je jen o dekádu mladší. Jezdil i autobus Praga RND z roku 1949, nejstarším trolejbusem byla Škoda 6Tr vyrobená ve stejném roce. Dopravní podnik předvedl i exponáty výrazně mladší, které dojezdily teprve nedávno. Jsou však po renovaci ve stavu, v jakém vyjížděly z továrny.
Fanoušci železnice se mohli svézt parním vlakem mezi Kuřimí a Tišnovem. Zatímco staré vozy MHD už v neděli jezdit nebudou, společnost Kordis JMK ještě připravila na druhý víkendový den historické kolečko, které je možné absolvovat oběma směry. Mezi Brnem a Blažovicemi bude jezdit parní vlak, mezi Blažovicemi do Sokolnicemi historický autobus a mezi Sokolnicemi a Brnem historický elektrický vlak řady 560, který na jihomoravských tratích skončil v roce 2021.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.