Krajský úřad Brně v prosinci zrušil pěší zónu u brněnského hlavního nádraží podél tramvajové zastávky směrem na Nové sady, od pondělí jsou značky přeškrtnuté. Loni na jaře město upřednostnilo před auty chodce, kterých tam denně projdou tisíce. Zástupci města údajně neuvedli legitimní důvod, proč potřebují chodci v daném úseku větší ochranu.
Zástupci Brna loni na jaře rozhodli o zavedení pěší zóny u hlavního nádraží, krajští úředníci ale vymezený prostor pro chodce zrušili. Argumentovali hlavně každodenními kolonami a zmateným značením. „Město za svým rozhodnutím stojí a s krajským rozhodnutím nesouhlasí. Nelze se proti němu ovšem odvolat,“ uvedl mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.
Město proto zvažuje, že místo pěší zóny vytvoří sdílenou zónu. Jde o možnost, kterou legislativa umožňuje zavádět od začátku letošního roku. Zóna je prostorem, který vymezují speciální značky, mohou do ní všichni účastníci provozu, rychlost je omezená na dvacet kilometrů za hodinu a nikdo nesmí nikoho ohrozit ani omezit. Chodci mohou chodit po vozovce, ale autům musí umožnit průjezd. V zóně lze parkovat pouze na místech k tomu určených.
Město se loni pro úpravy rozhodlo proto, aby umožnilo chodcům snazší přístup z chodníku na tramvajovou zastávku, kterou v celé délce ohraničovalo zábradlí. Aby bylo možné zábrany odstranit, požadoval Drážní úřad ČR vytvoření již zrušené pěší zóny.
S argumentací zástupců krajského úřadu se město neztotožňuje. Podle Poňuchálka nelze souhlasit s tím, že by chodci v tomto prostoru neměli být upřednostňováni. Za nerelevantní považuje také poukazování na kolony kvůli chodcům.
Krajští úředníci zmínili také problém zmateného dopravního značení před pěší zónou. Neumožňuje totiž odbočení z Benešovy ulice doleva pod viadukt, přičemž řidič se pak neměl šanci vyhnout pěší zóně a musel by se otáčet přes koleje. Úřad nevyzval magistrát k nápravě případných dílčích nedostatků a zrušil opatření jako celek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.