Do práce na opravách dvou tramvajových tratí se příští rok dají dělníci v jihomoravské metropoli. Nové koleje položí v Obvodové ulici u brněnské zoo, rekonstrukce se dočká také část dráhy v Kounicově ulici. V létě se šaliny projedou do očekávané vratné smyčky v Pisárkách.
Opravy za 130 milionů korun se v příštím roce dočká tramvajová trať v městské části Brno-Bystrc. Dělníci na více než třináct set metrů dlouhém úseku v Obvodové ulici vymění koleje od zoologické zahrady až po smyčku Rakovecká, zpevní podloží a přidají nízké protihlukové stěny. Do modernizace trati dělníci zapojí také zastávku Zoologická zahrada a Přístaviště, které budou bezbariérové. Stanice dostanou i nové osvětlení.
„Díky použití odhlučňovacích prvků bude trať tišší. Po modernizaci bude možné jezdit úsekem až sedmdesát kilometrů za hodinu, čímž dojde ke zkrácení cestovních časů. Oprava si ale vyžádá úplnou výluku o letních prázdninách,“ řekl generální ředitel DPMB Miloš Havránek a dodal, že zároveň zrekonstruují vodovodní řad na mostě přes řeku Svratku.
Koleje dělníci rozkopou od zoo až ke smyčce Rakovecká. FOTO: Marcel Galba (DPMB)
S menším zpožděním se budou muset smířit cestující v Kounicově ulici. Tamní trať, která jako jedna z mála v jihomoravské metropoli ještě leží na pražcích, je ve špatném technickém stavu. Ulice je navíc po deštích plná louží. Zástupci DPMB proto na pomoc povolali pracovníky Brněnských vodáren a kanalizací, kteří opraví kanalizační stoku.
Společnost Brněnské komunikace se zároveň pustí do povrchů na přiléhající silnici. „Práce dělníci provedou během května a června. Výluka v úseku nebude nutná, trať přejde na jednokolejový provoz,“ doplnil Havránek. O ceně dopravce zatím jedná.
V polovině roku 2024 brněnský dopravce dokončí vratnou tramvajovou smyčku v oblasti zastávky Lipová. Městský podnik a jeho zaměstnanci díky stavbě ušetří čas i peníze, jelikož řidiči cestou od přehrady nebudou zajíždět kvůli otáčení vozů až na Mendlovo náměstí. Součástí stavby je i kompletní vybudování kolejového rozvětvení ve vozovně a úprava zpevněných ploch pro odstavování tramvají.
Celkové náklady na stavbu ve vozovně a na smyčce činí 680 milionů korun. Zástupci dopravního podniku předpokládají, že se jim podaří většinu pokrýt z evropské dotace. V sousedství vozovny už se také pracuje na stavbě multifunkční haly zhruba za sedm miliard korun, která se stane novým zázemím pro hokejovou Kometu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
70km/h? A kde? Ten nový tunel na kamenomlýnské prý má průjezdní rychlost padesát.