Dlouhá léta nevyužívané budovy na vlakové zastávce v jihomoravské metropoli mizí. České dráhy letos začaly s demolicí objektů na dolní železniční stanici, kde dělníci v budoucnu postaví nové hlavní nádraží. Bourání urychlilo i květnové neštěstí, při kterém na nedalekém pozemku ve stavební buňce uhořelo několik bezdomovců.
Národní dopravce v polovině května zahájil likvidaci zhruba sto let starých budov brněnského dolního nádraží, jež původně sloužily jako provozní stavba bývalého Depa kolejových vozidel. Objekty na soukromém pozemku Českých drah už několik let nikdo nevyužíval a měly zabedněná okna i dveře. Plány s chátrající lokalitou jsou navíc jasné. Na území se v budoucnu objeví očekávaná stavba nové hlavní železniční stanice, na které pracovníci začnou dělat nejdřív za pět let.
„Bourací práce probíhají především z důvodu rekultivace a celkového zkulturnění dané lokality, navíc zde zůstává výpravní budova, kterou chceme nabídnout ke komerčnímu nájmu,“ okomentovala mluvčí společnosti České dráhy Vanda Rajnochová a dodala, že k uspíšení přispěl i tragický požár soustavy stavebních buněk.
Čtvrtek, 11. května 2023, 14:00
Týden uplynul od tragického požáru v Brně, při kterém přišli o život lidé bez domova. Vyšetřování události se zatím výrazně neposunulo. Policistům se podařilo identifikovat tři oběti, zbylých pět zemřelých na ztotožnění stále čeká.
I přesto, že byl v květnu vstup do stavby uzamčený, po několikahodinovém hašení na místě hasiči našli osm obětí. Podle strážníků využívají lidé bez domova oblast jižního centra města, kde se nachází také ulice Plotní, často. „Lokalitu vyhledávali, protože se v ní dali najít opuštěné objekty a areály. V noci byli přitom poměrně v ústraní a ve dne mohli využít blízkosti frekventovaných míst, jako je hlavní nádraží nebo samotné historické centrum," řekl Drbně mluvčí Městské policie Brno Jakub Ghanem.
Náklady na bourací práce na zanedbaném území činí 1,75 milionu korun a potrvají zhruba do poloviny října. V budoucnu se z centra metropole k řece Svratce přesune moderní železniční uzel, kde se budou potkávat všechny druhy dopravy. Křížit se v něm budou také dva hlavní evropské vlakové koridory pro dálkové a mezinárodní spoje. Projekt za přibližně 50 miliard korun by měl být hotový v roce 2034.
Pondělí, 25. září 2023, 15:30
Plány na nové hlavní nádraží řeší Brno už dlouhá léta. O podobě očekávané stavby rozhodlo před dvěma lety, kdy architektonickou soutěž vyhrál nizozemský ateliér. Velký putovní model návrhu moderního železničního uzlu, který začnou dělníci stavět v...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.