Rekordní tržby oslavuje v letošním roce brněnský dopravní podnik. Za prvního půl roku vybral dopravce na jízdném přes pět set milionů korun, což je doposud nejvíce v historii. Za úspěchem stojí podle vedení města hlavně nezvyšování cen za jízdenky a návrat lidí do veřejné dopravy.
Za prvních šest měsíců letošního roku vydělal Dopravní podnik města Brna (DPMB) na jízdném 509,8 milionu korun, což je od nejvíce od jeho vzniku. Tržby dopravce také poprvé od pandemie překročily výdělek z předcovidového roku 2019, a to o 33,3 milionu korun.
„Na jednu stranu je to velký úspěch. Na druhou je nutné si uvědomit, že jsme například pořídili pět tramvají Škoda ForCity Smart 45T, které nás dohromady vyšly na 300 milionů, tedy 60 milionů za jeden vůz. Za peníze, které jsme utržili navíc, bychom tak koupili pouze polovinu nové tramvaje,“ upozornil generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Podle vedení města si v uplynulých měsících koupilo více cestujících jízdenku či šalinkartu hlavně díky nezvyšování cen jízdného. Za úspěch vděčí i návratu cestujících do veřejné dopravy a novým zákazníkům.
„Naše rozhodnutí nezdražovat jízdné v Brně se ukázalo jako správné. I nadále je naším cílem, aby veřejná doprava byla finančně dostupná, a to pro všechny. Rozhodně proto nebudeme jízdné měnit ani v následujících měsících a budeme dál podporovat snahy vedení DPMB o modernizaci vozového parku a infrastruktury,“ popsala primátorka Brna Markéta Vaňková.
Tržby brněnského dopravce rostou od začátku letošního roku, cílem dopravního podniku je překonat hranici miliardy korun. Nejvíce oblíbené jsou jednorázové jízdenky "pípni a jeď", za které cestující platí kreditkou přímo ve voze. „Zisk z jednorázových jízdenek vzrostl o 21 milionů korun, u ročních šalinkaret tržby za první pololetí vzrostly o 23,3 milionu korun," uvedl vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.
Nejvíc jízdních dokladů si cestující kupují na konci či začátku roku a také po prázdninách, kdy začíná školní rok a do Brna se vrací studenti. Doposud byl rekordní rok 2012, kdy tržby z prodeje jízdného dosáhly 994 milionů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.