První letošní hon na neukázněné pasažéry za sebou mají revizoři v Brně. Při preventivní akci se tentokrát zaměřili hlavně na čisté oblečení nebo konzumaci jídla a za dvě hodiny ze čtyřiceti vozů v centru města vykázali téměř dvě stě lidí. Podobné kroky chce brněnský dopravce opakovat aspoň jednou měsíčně.
Pětadvacet revizorů se vydalo kontrolovat cestující v centru jihomoravské metropole. V pouhých dvou hodinách stihli odbavit čtyři desítky vozů pohybujících se okolo brněnského hlavního nádraží. Zvlášť velký pozor si kontroloři dali na pasažéry se špinavými botami nebo oděvem, do přepravních prostředků ale nepustili ani nikoho s jídlem v ruce. Z 3125 prověřených jich z přepravy vykázali 187.
„Naším cílem je, aby revizoři ve vozech městské hromadné dopravy byli vidět a lidé, kteří porušují smluvní přepravní podmínky byli neustále v nejistotě, že na ně můžou kdykoliv narazit,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB) Miloš Havránek.
V pochybnosti cestující dopravce udrží i sankcemi, které při preventivních akcích udělí. Zatím totiž za neukázněnost a porušení pravidel cestování pokuty nerozdával, v budoucnu se ale tento přístup opakovat nemusí. „Podobné preventivní kontroly má DPMB v plánuje konat na různých místech, v různé časy, minimálně však jednou za čtyři týdny,“ informovala mluvčí dopravce Barbora Doležalová.
Středa, 26. dubna 2023, 12:00
Cestování načerno po moravské metropoli se o něco méně vyplatí. Dopravní podnik posílil počty revizorů a zvýšil sankci za jízdu bez jízdenky. Nově lidé zaplatí pokutu tisíc korun na místě. Přísnější metr se dotkne rovněž lidí, kteří tahají do...
Od začátku května se také navýšil poplatek za jízdu na černo. Místo osmi stovek nyní lidé bez platné jízdenky při načapání revizorem zaplatí tisíc korun kartou nebo v hotovosti. Pokud cestující neuhradí částku přímo revizorovi, vzroste cena na patnáct set. Přísnější metr se nově dotkne i cyklistů, kteří do vozů tahají elektro kola či koloběžky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
jenže -- na tom že člověk chodí do práce, vydělává v první řadě zaměstnavatel, v druhé řadě stát () a zaměstnanec je až třetí v řadě z hlediska velikosti profitu. ptám se tedy - proč si jako zaměstnanec mám platit cestu do práce? to nestačí že musím investovat svůj čas na tu samotnou cestu, který mi nikdy nikdo nezaplatí? a o tom proč někteří zaměstavatelé nutí docházet každý den do kanceláře úplně zbytečně, ikdyž by šla práce dělat z domova by to bylo na delší polemiku...