Snadnější způsob dopravy chystá pro návštěvníky budoucí multifunkční haly brněnský dopravce. Novou smyčku pro šaliny, která ušetří čas i peníze, staví ve vozovně Pisárky, kde se doposud řidiči s vozem neotočili. Náročnou stavbu za stovky milionů korun dělníci dokončí do konce příštího léta.
Komplikaci, které každý den čelí tramvajáci jedoucí směrem do brněnských Pisárek, bude brzy konec. Stavbaři tam po několika letech plánování kopou a pracují na nové smyčce, jež vznikne v uzlu Lipová. Řidiči tak už nebudou ztrácet čas s otáčením vozů na vzdáleném Mendlově náměstí a do vozovny najedou přímo.
„Dlouho se vedla diskuze o tom, kde smyčku udělat a co vůbec s Pisárkami bude. Všichni naši zaměstnanci ale po stavbě touží už léta,“ radoval se generální ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB) Miloš Havránek. Kromě najetých kilometrů totiž projekt uspoří i energie a náklady ve výši statisíců ročně.
Podle původních plánů se do práce stavbaři chtěli pustit už před rokem. Dopravce ale nakonec projekt přepracoval, aby na místě mohly stavět šaliny lidem, co zamíří do plánované multifunkční haly. Úprava v uzlu Lipová je tak další z investic, kterou budování sportovního svatostánku za 4,4 miliardy korun odstartovalo.
„Dojde k rekultivaci velkého území v blízkosti centra, a tudíž i k masivnímu rozvoji této části města. Například Ředitelství silnic a dálnic už vybralo zhotovitele velkého městského okruhu na úseku Bauerova,“ informoval v lednu radní pro dopravu a předseda představenstva Areny Brno Petr Kratochvíl (ODS). Do rekonstrukce vytěžované silnice vedoucí okolo areálu výstaviště se dělníci pustili na začátku března.
I v pisárecké vozovně už se od ledna pracuje na přeložkách inženýrských sítí, úpravách trolejového vedení či základech pro most, po kterém smyčka povede. I přesto, že je projekt stavebně náročný, pasažérů se podle Havránka téměř nedotkne.
„Našim cílem je, aby byl po celou dobu maximálně zachován provoz tramvají. Veškerá dopravní opatření vyřešíme jednokolejným provozem nebo dočasným přesunem zastávky Lipová,“ uvedl. Případnou výluku dopravce naplánuje na víkendy v méně vytížené časy.
Modernizace vozovny, která v Brně stojí už více než 150 let, je nyní ve třetí fázi. S první etapou začal podnik v roce 2015, kdy rozšířil kolejiště pro odstavení tramvají. „Zdlouhavost a větší finanční náklady jsou spojené s tím, že všechny opravy probíhají za provozu,“ vysvětlil. Vratnou smyčku a nové kolejové rozvětvení za 680 milionů korun chtějí stavbaři stihnout do konce příštího léta.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Kterej blbec tý zlodějce Vaňkovic ještě věří, že bude nějaká hala stát? Proberte se.