Počasí dnes6 °C, zítra7 °C
Pondělí 25. listopadu 2024  |  Svátek má Kateřina
Bez reklam

Plány na lanovku a nové tramvajové tratě zůstanou v šuplíku, tuší v Brně

Chceme budovat, ale nemáme peníze či podporu, hlásí brněnský dopravní podnik. Městský dopravce plánuje prodloužení tramvajové trati na sídliště Lesná nebo vybudování lanovky z Pisárek až k univerzitnímu kampusu. Plány a vizualizace ale musí do šuplíku.

Městská akciovka, v níž je jediným akcionářem město, představila v posledních letech hned několik projektů, které hodlala uvést do reality. Mezi nejoblíbenější a nejatraktivnější patřila kabinová lanovka z Pisárek až k bohunickému kampusu. Na stavbu za miliardu korun vydali úředníci stavební povolení. Jenže proti razítku Drážního úřadu přišlo přes dvacet odvolání v čele s Masarykovou univerzitou. Ještě větší problém představují peníze, které na téměř dva kilometry dlouhou dráhu nejsou. 

„Chtěli jsme získat finanční podporu z fondů Evropské unie. V současné době ale není vypsaný žádný program, který bychom mohli využít. Sami na takovou investici bohužel nemáme peníze,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Brno ví, kudy pojedou šaliny na sídliště Lesná

Moravská metropole se pochlubila novou vizualizací, která ukazuje, jak protáhnout tramvajové koleje až na sídliště Lesná. Zamýšlená trať povede ze Štefánikovy čtvrti až do Čertovy rokle. Město chce začít stavět do dvou let a očekává, že za záměr...

Odpor místních 

Podle Havránka není jasné, kdy budování lanovky začne. Otázkou vůbec je, zda vůbec, protože současná situace podobným velkým investicím nepřeje. Nejen proto zůstanou na papíře i další plány, mezi které patří například dlouho avizované prodloužení tramvajové trati až na sídliště Lesná, kam jezdí aktuálně pouze autobusy. Proti záměru, který dopravce plánuje už desítky let, se postavila část místních. Rozházet si to s lidmi nechtěli ani politici, a tak nápad aktuálně nemá potřebnou podporu. 

Budeme v přípravě pokračovat, první fází je přestavba mostu přes železniční trať a pak uvidíme. Pokud získá projekt politickou podporu, očekávám, že stavět začneme nejdříve za patnáct až dvacet let,“ uvedl Havránek, který růžově nevidí ani výstavbu šalinových kolejí do Líšně ze Stránské skály. Plánovaná obnovená trať jednou poslouží lidem z budoucí zástavby. Kvůli odporu místních ale přípravy stojí.

Brno chce, aby šaliny jezdily na bystrcké sídliště

V jihomoravské metropoli dojedou šaliny ještě dál. Město plánuje prodloužení tramvajové trati až na bystrcké sídliště Kamechy. S pracemi chce Brno začít ke konci příštího roku.

Dočká se Bystrc 

Naopak optimismus u dopravce vzbuzuje alespoň fakt, že pokračují práce na vybudování trať na bystrcké sídliště Kamechy. Tamní prodloužení trati řeší Brno už několik let. Projekt má ulevit řidičům a silniční dopravě, ke které je ve srovnání provoz tramvají ekologičtější. „V současné době probíhá územní řízení. Účastníme se téměř všech jednání souvisejících s přípravou projektové dokumentace tak, aby stavba vyhovovala všem provozním parametrům moderní městské hromadné dopravy,“ uvedla už dříve k projektu mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto DPMB

Štítky Brno, DPMB, Investice, Lanovka

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Plány na lanovku a nové tramvajové tratě zůstanou v šuplíku, tuší v Brně  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.