Počasí dnes17 °C, zítra20 °C
Čtvrtek 28. března 2024  |  Svátek má Soňa
Bez reklam

Brno chce, aby šaliny jezdily na bystrcké sídliště

V jihomoravské metropoli dojedou šaliny ještě dál. Město plánuje prodloužení tramvajové trati až na bystrcké sídliště Kamechy. S pracemi chce Brno začít ke konci příštího roku.

Cestu z centra města domů na sídliště Kamechy, které leží na pomezí městských částí Brno-Bystrc a Brno-Žebětín, usnadní nová trasa šalin. Ta začne v oblasti stávající tramvajové linky na Ečerovu, kde lidé aktuálně musí přestupovat na autobus.

Prodloužení trati řeší vedení města už několik let. Bystrc je oblíbenou lokalitou pro bydlení, která se stále rozvíjí, magistrát proto do budoucna počítá s nárůstem počtu obyvatel. Kromě toho chce ulevit řidičům a silniční dopravě, ke které je ve srovnání provoz tramvají ekologičtější.

Nově se radní také dohodli na spolupráci s Dopravním podnikem města Brna (DPMB), který zajistí výběr zhotovitele. „V současné době probíhá územní řízení. Účastníme se téměř všech jednání souvisejících s přípravou projektové dokumentace tak, aby stavba vyhovovala všem provozním parametrům moderní městské hromadné dopravy,“ uvedla mluvčí podniku Hana Tomaštíková.

Hluk nebude, hlásí město

Aby se zamezilo hluku, radnice před dvěma lety rozhodla, že část cesty od ulice Teyschlova povede pod 320 metru dlouhým raženým tunelem. „Jedná se sice o nákladnou možnost, ale převažují výhody, jako je nejmenší spotřeba trakční energie nebo možnost překrytí zastávky Říčanská, což umožní další využití prostoru nad ní,“ vysvětlil rozhodnutí tehdejší radní pro oblast investic David Grund (ODS).

Následně koleje vyústí v proluce ulice Přírodní a Listnatá, stavbaři na 1500 metrech také vybudují zastávky Rudá, Říčanská a Kamechy. Celá stavba je prozatím investicí města s odhadovanými náklady přibližně 2,3 miliardy korun. Větší část z ceny by ale měla pokrýt dotace.

„Jakmile bude projekt v odpovídající fázi přípravy, začne usilovat o získání dotace z fondů EU prostřednictvím Programu doprava, a to v programovém období 2021 – 2027,“ doplnila Tomaštíková.

Hodnocení článku je 86 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Magistrát města Brna

Štítky Brno, doprava, tramvaje, stavba, Kamechy, sídliště, Dopravní podnik města Brna, Evropská unie, Bystrc, Žebětín, ODS

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Baron Kocharovski

BRNO CHCE?!?!?! a už autor viděl BRNO v šalině?! (uvítal bych FOTKU)! pár nějakých zoufalců, bydlících na periférii asi šalinu neuživí. busy snad stačí, ne?!

Neděle, 30. října 2022, 20:14Odpovědět

Jan Kudera

Ta návratnost bude asi hodně dlouhá pokud se vezme, kolik lidí vystoupí na Ečerove a kolik pojede na Kamechy. To bude něco jiného než třeba to prodloužení tramvaje na Bohunický kampus.

Sobota, 29. října 2022, 19:40Odpovědět

Brno chce, aby šaliny jezdily na bystrcké sídliště  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.