Stavební ruch vypukl tento týden na tramvajové trati v brněnských Pisárkách. Dělníci tam nedaleko zastávky a výstaviště budují novou vratnou smyčku pro šaliny. Kvůli stavbě se nyní kácí v lokalitě stromy a keře. Prostor pro otáčení získají šalináři do dvou let.
Současná práce, které obnáší kácení dřevin, jsou zatím přípravnou fází projektu vratné smyčky v uzlu Lipová, s jehož hlavní částí uskutečnění počítá Dopravní podnik města Brna (DPMB) příští rok. Stavba umožní otáčení tramvají a zároveň snadnější odbavení návštěvníků budoucí arény.
„Stavba tramvajové smyčky v uzlu Lipová navazuje na předchozí fáze modernizace vozovny v Pisárkách. Z hlediska provozu městské hromadné dopravy pro nás představuje zjednodušení dopravy a úsporu finančních prostředků. Vozy na trase od Bystrce se doposud při příjezdu do vozovny v Pisárkách jezdí otáčet až do smyčky na Mendlově náměstí. Po vybudování vratné smyčky snížíme počet najetých prázdných kilometrů a tím snížíme náklady na energie i čas řidičů,“ popsal generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Dopravce chce ve spolupráci s městskou části Brno-střed jako náhradu za pokácené stromy a keře vysázet nové dřeviny. Předpokládané zahájení samotné stavby vratné smyčky je v květnu příštího roku, její dokončení pak v roce 2023. „Dopravní podnik města Brna v současné době soutěží zhotovitele projektu. Vybudování smyčky a mostní konstrukce, na které bude položena, proběhne převážně za plného provozu tramvajových linek. Na větší omezení se cestující musí připravit jen během jejího napojování na současnou trať, které podnik plánuje na léto 2023,“ uvedla mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.