O něco atraktivnější bude cestování z brněnského hlavního vlakového nádraží, kde skončila rekonstrukce levého křídla historické budovy, ve které se nachází nové služby i vybavení. Cestující si při čekání na vlak nakoupí v supermarketu, posedí na lavičce nebo koupí občerstvení v provozovnách.
Rekonstrukce vyšla na bezmála sto milionů korun. Investici měla na starost společnost Brno New Station Development (BNSD), která má budovu pronajatou od Českých drah. Zatímco přípravné a projekční práce zabraly dva roky, stavba trvala sedm měsíců. „I když kvůli covidu jsme se obávali, zda všechno stihneme. V září a v říjnu jsme měli problémy s dodávkami kovového materiálu či čipů, ale nakonec se všechno stihlo,“ řekl Ivo Vrzal, předseda představenstva BNSD.
Hlavní přínos pro cestující spočívá v tom, že se při čekání na spoj posadí na lavičkách, které zmizely z hlavního vestibulu při vlakové výluce v roce 2019. Zároveň přibyly nové podniky, občerstvení a supermarket. Počítá se ještě s dalšími novými lavičkami a toaletami, které vzniknou příští rok. Podle Vrzala nádraží nyní působí čistěji díky světlejší výmalbě a modernímu osvětlení. Na konci traktu, kde bývala dříve restaurace, je zatím volný prostor.
Na nádraží už nebude hlavní velká čekárna. „Každý dopravce má svoji čekárnu a ve veřejném prostoru jsou lavičky. Také se předpokládá, že část cestujících se rozprostře do gastroprovozů,“ uvedl Vrzal. Stejně tak už nebudou mít České dráhy svoje ČD centrum. Pokladny se přesunuly do prostřední části a čekárna Longue do pravého křídla.
Před levým křídlem pro změnu vznikla moderní přístavba, která zabrala prostor, kde se shlukovali bezdomovci. Bude v ní kavárna, která se má otevřít v prvním čtvrtletí příštího roku. Příští rok hodlá firma do budovy znovu investovat, práce odstartují v pravém křídle. Pokud vše půjde dobře, měla by tím rekonstrukce celé výpravní budovy z prvního desetiletí minulého století skončit.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.