Počasí dnes4 °C, zítra2 °C
Čtvrtek 21. listopadu 2024  |  Svátek má Albert
Bez reklam

Brno prodlouží Kalovou až ke Komárovské. Zároveň se zasadí o rozvoj čtvrti Trnitá

Oblast mezi centrem Brna a Komárovem se zásadním způsobem promění. Brněnští radní mají v plánu prodloužit ulici Kalovou a napojit ji na Komárovskou, aby zajistili lepší dopravní propojení jihu Brna s centrem. Zároveň chtějí rozvíjet novou čtvrť Trnitá.

Už před pěti lety na jihu Brna vznikla ulice Kalová, která odvedla dopravu z Dornychu. Město Brno se nyní dohodlo na spolupráci se společností Trikaya Asset Management, že Kalovou prodlouží a napojí na Komárovskou. V oblasti vlastní část pozemků město, část zmíněná společnost. Ta by chtěla v budoucnu na místě realizovat vlastní developerské projekty a další výstavbu. Kvůli tomu bude potřeba celý blok lépe dopravně propojit s Dornychem a Svatopetrskou.

Ulice Kalová, tehdejší Nová Agrozet, vznikla v roce 2015 právě kvůli uzavírce Dornychu. „Kalovou mohli lidé uzavřený úsek ke Zvonařce objet. Teď je Dornych už průjezdný a pokračujeme na Plotní, kudy by už příští rok na podzim měla projíždět tramvaj,“ řekl první náměstek primátorky města Brna Petr Hladík. Do budoucna chtějí radní zprůjezdnit také zanádražní prostor mezi Komárovskou a Železniční. „To přispěje k většímu komfortu pro řidiče, cestující městské hromadné dopravy i chodce. Vytvoří se tak základní předpoklady pro další rozvoj celé nové čtvrti Trnitá,“ dodal Hladík.

Živá část Brna

Nově dohodnutá spolupráce umožní Brnu efektivní postup při návrhu ulic a využití území včetně dopravní obslužnosti. „Zároveň budeme mít možnosti etapizace výstavby zanádražního prostoru z hlediska budoucího napojení na plánované nové hlavní nádraží tak, aby odpovídalo strategickým cílům města v této oblasti. Město chce proměnit Trnitou a přiléhající místa v živou část Brna,“ vysvětlil ředitel Kanceláře architekta města Brna Michal Sedláček.

Trnitá má vzniknout na dosud nevyužitém území společné s novým nádražím, které bude klíčovým dopravním uzlem města. „Cestující tam budou moci pohodlně a rychle přestoupit mezi vlakovou, autobusovou a městskou hromadnou dopravou. Nová čtvrť nabídne bydlení pro deset až patnáct tisíc lidí, kancelářské budovy, služby, parky a mnoho možností trávení volného času. Zajištění bezproblémové dopravní dostupnosti tohoto území je prvořadým úkolem nejen města, ale i dalších partnerů,“ doplnil radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

Rekonstrukce trvají několik let

Obyvatelka Horních Heršpic Pavla Rulíšková plány o rozvoj čtvrti a lepší dopravní spojení centra s jihem Brna oceňuje. „Záleží mi ale na tom, jak to bude dál s linkou 50 a 12 po dokončení všech rekonstrukcí. Jelikož k nám jezdí linka 49, tak mi momentálně vyhovuje možnost volby vyhnout se hlavní dopravní zácpě na Dornychu. To by později mohla vyřešit tramvaj na Plotní, ale třeba přesedání v zimě na Komárově a čekání se spoustou věcí na autobus nemusí být příjemné. Raději pak chodím pěšky,“ popsala.


Na Plotní se letos po 150 letech vrátí šaliny

Pondělí, 17. února 2020, 08:39Doprava

Na Plotní se letos po 150 letech vrátí šaliny

Tramvajová trať, která se v současnosti začíná stavět v Plotní ulici v Brně, nebude v této ulici poprvé, ale vrátí se do ní po dlouhých 150 letech. Historik brněnské MHD Jiří Štursa připomněl, že v Plotní se objevily koleje již v roce 1869, kdy...


Brno na rekonstrukci Trnité a oblasti mezi centrem a jihem města pracuje už několik let. Uzavírka Dornychu před pěti lety zapříčinila vznik ulice Kalové. Rekonstrukce Dornychu však stále pokračují. Souvisí s nimi i dlouho probíraná poloha nového hlavního nádraží, o kterém se po letech rozhodlo, že vznikne na jihu Brna. Radní se proto zaměřili na rozvoj přilehlé oblasti. V současné době stavbaři pracují na tramvajové trati v Plotní ulici. Dokončená by měla být za rok. V roce 2022 by pak měl poblíž stát také Palác Trnitá, který nabídne 170 bytů.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Anna Viktorinová, Burian - Křivinka Architects

Štítky kalová, komárovská, Komárov, trnitá, dornych, plotní, rekonstrukce, Brno, Petr Hladík, Trikaya Asset Management a.s., Michal Sedláček, Kancelář architekta města Brna

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Brno prodlouží Kalovou až ke Komárovské. Zároveň se zasadí o rozvoj čtvrti Trnitá  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.