Natáčení filmu Osma, o kterém jsme vás minulý týden informovali nyní probíhá v interiérech bývalého bytového družstva v areálu líšeňského Zetoru. Chodby a kanceláře úřadu, který se po desítky let nezměnil a nyní přinejlepším stagnuje, dobře posloužily pro vykreslení matné atmosféry sedmdesátých let minulého století. Před kamerou jsme zastihli herce Ivana Trojana, Oldřicha Navrátila, Marka Taclíka nebo Jiřího Dvořáka. Režisér filmu Jiří Strach nám poskytnul rozhovor.
ČTĚTE VÍCE: V Brně se natáčí film s Ivanem Trojanem ze 70. let
Proč natáčíte právě v Brně?
Scénář Marka Epsteina ležel u ledu dlouhou dobu. Mně padnul do oka a když o něj v Praze neměli zájem, přinesl jsem jej do Brna. Brno je stále ještě filmově neokoukané, nenatáčí se tu tak často, takže je pro mě jako filmaře velice atraktivní. Zde stále ještě nefunguje ten přístup jako v Praze, kde mívají potřebu produkci filmu pořádně oškubat. Navíc tím, že se tu tolik nenatáčí, dávají lidé ze štábu do své práce i přes lehké řemeslné nedokonalosti hodně srdce a to je v té spolupráci znát. V Brněnské televizi jsem natáčel i Šťastného smolaře. Přímo ve městě jsme nenatáčeli, ale pohybovali jsme se v okolí a tak jsem poznal lidi z Brna.
Jak těžké bylo změnit ulice Brna na město přelomu 60. a 70. let?
Natáčeli jsme třeba na ulici Cejl (v esíčku před mostem přes Svitavu), kde to bylo až překvapivě bez problémů. Ne že by to bylo vyloženě snadné, ale z hlediska nákladů to proběhlo dobře. Natáčet ulici, která má být 50 let stará je víceméně stejně náročné jako ulice ze 17. století. Města jsou plná moderních výloh, lamp a billboardů, všude jezdí současná auta… Zde se také projevila výhoda Brna - nebyl problém domluvit uzavření ulice, potřebné úpravy.
Bude Brno ve filmu sebou samým?
Ne, Brno zde slouží spíše jako kulisa, známé pohledy na Petrov nebo Špilberk ve filmu nebudou, Brno není ani součástí scénáře.
V jakých lokalitách budete natáčet?
Zatím jsme pracovali na Cejlu a u Maloměřického mostu. Ještě se chystáme do Zábrdovic na Bratislavskou ulici.
Scénář filmu napsal Marek Epstein. Jak se vám s ním pracuje?
S Markem jsme začali spolupráci u filmu Brainstorm (mysteriózní příběh o vztahu nemocného otce a syna s Radkem Brzobohatým a Ivanem Trojanem), pak vznikly Vrásky z lásky a Šťastný smolař. Marek je podle mě jeden z nejlepších současných scénáristů a obrovskou výhodou v naší práci je, že jsme generačně spřízněni. On je o tři roky mladší než já a tak vlastně stárneme spolu. Příští rok podle jeho scénáře vznikne Dlouhý široký a bystrozraký. Rád s ním budu spolupracovat dál, třeba utvoříme dvojici jako byl v minulosti třeba Vorlíček s Macourkem (smích).
Chystáte se s nějakým filmem do kin?
Právě s Markem Epsteinem chystám film Wilsonov, což by měla být "dramatická komedie" z Bratislavy roku 1919, kdy už se nejmenovala Prešpurk ale zároveň ani Bratislava. Tehdy ji asi na čtyři měsíce nazvali Wilsonovem, aby se zavděčili Spojeným státům. To se opravdu stalo.
Vaším dvorním hercem se stal Ivan Trojan...
My jsme spolu natočili už několik filmů. Ivan Trojan je podle mě nejlepším hercem současnosti a řadí se asi k nejlepším hercům českého filmu vůbec. Spolupráce s ním je vždy zážitkem, je to velký profesionál.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.