Nejméně čtyři nové prodejny letos otevře brněnská společnost Sklizeno s.r.o. a o dalších dvou jedná. Zatím provozuje tři prodejny s potravinami především od lokálních dodavatelů a postupně chce expandovat do všech krajských měst a nebrání se ani okresním.
„Část provozuje jako prodejny kmenové a část jako franšízové,“ řekl na brněnském veletrhu Franchise Meeting Point jednatel společnosti David Kukla.
První prodejna vznikla v Brně u haly Rondo a dnes má měsíční obrat přes milion korun. „Rozhodně je úspěšná a lidé si sem zvykli chodit nakupovat,“ řekl Kukla.
Prozatím je to jediná kmenová prodejna, další dvě fungují právě jako franšíza, tedy pod stejnou značkou, ovšem na podnikatelské riziko někoho jiného.
V Brně firma začala, má zde dvě prodejny a do konce roku by měla jejich počet zdvojnásobit. Objeví se na Kamechách a v centru města.
„Za dva týdny otevřeme v Praze-Dejvicích, v květnu v Olomouci a o dalších jednáme v Liberci a v Praze. Jelikož se soustředíme na prodejny s plochou 80 až 150 metrů čtverečních, snažíme se jít spíš do krajských měst, v nichž můžeme uspět. Okresním městům se nebráníme, ale tam bychom šli až ve chvíli, kdy nás někdo osloví,“ vysvětluje strategii Kukla.
V Česku fungují ještě tři podobné projekty, za skutečnou konkurenci však považuje Kukla pouze Náš grunt. „Odlišujeme se od nich většími prodejnami a tím, že chceme nabízet širší nabídku potravin, aby si u nás lidé dokázali udělat nákup na celý týden,“ vysvětlil Kukla.
Sklizeno se snaží nabízet především produkty od lokálních dodavatelů, ať už to jsou výrobci malí či středně velcí. „Čaj, kávu a rýži však těžko můžeme mít Českou,“ poznamenal Kukla.
V současnosti má Sklizeno v portfoliu zhruba 170 dodavatelů, v budoucnu si chce některé produkty vyrábět samo, především maso a mléčné výrobky.
Zdroj: ČTK
Foto: www.gastroplus.cz
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.