Brno nechá vypracovat projektovou dokumentaci na prodloužení tramvajové trati na Lesnou. Dokumentace by měla být hotová v příštím roce, řekl dnes náměstek primátora Martin Ander (SZ). Náklady na vybudování trati jsou odhadem skoro 590 milionů korun. Podle Andera bude termín prací záležet na tom, jestli se městu podaří získat dotace z Evropské unie.
Prodloužení tramvajové trati je však otázkou několika let. "Projektová dokumentace bude hotová spíš ve druhé polovině příštího roku a realizace podle mě není otázkou tohoto volebního období," řekl Ander. Dodal, že je však důležité mít projekty připravené pro případné čerpání evropských dotací.
Primátor Petr Vokřál i s jeho náměstkem pro investice Richardem Mrázkem (oba ANO) už v minulosti řekli, že Brno má velmi špatně připravené projekty, a proto může přijít o možnost čerpání evropských peněz. Z toho důvodu radnice připravuje více stavebních projektů, aby je měla v zásobě.
Trať na Lesnou by se napojila na smyčku v Merhautově ulici, kde je konečná zastávka Štefánikova čtvrť, kam jezdí tramvaj číslo 5. "Nová trať povede po severní straně ulice Okružní. Její délka bude 2,4 kilometru," informoval mluvčí magistrátu Pavel Žára. Město současně prověří možnost propojení mezi Halasovým náměstím a smyčkou v Merhautově ulici.
Magistrát chce prodloužit zhruba o 1,5 kilometru i tramvajovou trať z konečné zastávky Ečerova na sídliště Kamechy v městské části Brno-Bystrc. Ulehčit by měla obyvatelům sídliště i lidem ze sousední městské části Žebětín. Dopravní obsluhu zatím zajišťují dvě autobusové linky, jejichž kapacita se postupně dostává na maximum.
Město také plánuje asi o kilometr prodloužit trať ze zastávky Osová až k bohunickému univerzitnímu kampusu. Dnes tam zajíždějí jen autobusy a trolejbusy, které jsou však mnohdy přeplněné.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.