Češi mají jasno v tom, co chtějí a nejsou troškaři. Chtějí řídit auto od Škoda Auto, pracovat na notebooku od Lenova, pít pivo Pilsner Urquell a chodit do Kauflandu. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu QUDAL mezinárodní organizace ICERTIAS, který zmapoval české symboly kvality.
Top celebritami jsou pro nás Karel Gott a Jaromír Jágr. Průzkum ukázal, že současná světová hudba Čechům nic neříká, zvolili si totiž již neexistující ABBU.
Za nejvíce kvalitního výrobce notebooků považuje český národ Lenovo. Značku Čechům udržovala v povědomí vtipná reklama s Ashtonem Kutcherem. Absolutně nejlepším příkladem a symbolem kvality je pak podle Čechů domácí Škoda Auto. Důvěra k tuzemským značkám se projevila i v dalších kategoriích průzkumu.
V kategorii nejlepší hudebník v průzkumu QUDAL se na první příčce v České republice umístil napříč všemi generacemi milovaný sběratel slavíků Karel Gott. Mezi světovými hudebními skupinami zvítězila již neexistující švédská skupina ABBA, založená v roce 1970. Nejlepší českou rockovou kapelou je pak jednoznačně Kryštof.
Za nejlepšího sportovce či sportovkyni světa považují Češi hokejistu Jaromíra Jágra. Nejlepším světovým sportovním klubem (nezávisle na druhu sportu) je pak podle nich Real Madrid. V kategorii nejlepší sportovní klub v České republice (nezávisle na druhu sportu) hlasovali lidé nejčastěji pro národní fotbalový klub Sparta Praha.
Označení kvalitních produktů je pro Čechy důležité. Výrobky a služby s označením zlatou medailí za kvalitu by dle průzkumu nakupovalo 86 % z nich. Většinu hlasů v české verzi průzkumu QUDAL dále získaly následující značky: T-Mobile (kategorie mobilní operátoři), Jemča (kategorie čaje), Orion (kategorie čokolády), Kunín (kategorie mléka), Lenovo (kategorie notebooky), Ariel (kategorie prací prášky), Odol (kategorie zubní pasty), Toma (kategorie ovocné džusy), Pilsner Urquell (kategorie piva), Nowaco (kategorie mražené ovoce), Rama (kategorie margaríny), Lukana (kategorie stolní oleje), Primalex (kategorie interiérové nátěry barev), Vitana (kategorie rýže), Mattoni (kategorie neperlivé minerální vody), Česká pojišťovna (kategorie pojišťovny), Kaufland (kategorie mezinárodní obchodní řetězce) a další.
Průzkum QUDAL provedla v březnu 2016 na vzorku 1 200 respondentů mezinárodní organizace International Certification Association (ICERTIAS).
Tisková zpráva | Foto wikimedia.org
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.