neděle 19. ledna 2020 Doubravka

Brno chce investovat osm milionů do infrastruktury pro cyklisty

Brno chce letos a příští rok investovat do zlepšení dopravní infrastruktury pro cyklisty osm milionů korun, z toho 90 procent chce čerpat z dotací. Půjde výhradně o opatření na již existujících silnicích, nové oddělené cyklostezky se stavět nebudou.

Další opatření se mají dělat podle vznikajícího harmonogramu po zapracování požadavků městských částí v dalších letech, sdělila Kateřina Gardoňová z tiskového střediska brněnského magistrátu.

Nových cyklopruhů či piktokoridorů by mělo být vyznačeno více než loni, kdy rozvoj opatření na zvýšení bezpečnosti cyklistů ve městě spíše stagnoval. Jedinou citelnou změnou bylo umožnění celodenního vjezdu do historického centra. Předseda spolku Brno na kole Michal Šindelář však považuje seznam projektů za malý a tempo za pomalé. "Některá opatření jsou vyloženě nevhodná," řekl Šindelář.

Cyklopruh vyhrazený pro cyklisty má vzniknout v Novolíšeňské, Pisárecké a Kolejní ulici směrem do kopce. V části Olomoucké vznikne vyhrazený cyklopruh, v části pouze piktokoridor, který řidiče upozorňuje na přítomnost cyklistů. Ten vznikne také v Jihlavské. V obou směrech budou moct cyklisté vjíždět do ulic Optátova, Pod Nemocnicí a Za Divadlem. Betonové kvádry oddělí také část cyklostezky v Kníničské ulici od silnice.

Za přínosný považuje Šindelář pouze cyklopruh v Olomoucké, který umožní propojení Slatiny a Černovic s centrem. "Nesmí však být ve větší části pouze piktokoridor. Ten je také zcela nevhodný na Jihlavské, kde jezdí 20.000 aut denně. Při takové hustotě dopravy se dělají opatření, která oddělují dopravní prostor. Tímto se bezpečnost rozhodně nezvýší," uvedl Šindelář.

Další úpravy by měly reflektovat požadavky městských částí, od kterých sbíral magistrát podněty. "Budou se projednávat s policií a poté vznikne harmonogram až na dalších deset let," uvedla Gardoňová. Šindelář to považuje za podivné vzhledem k tomu, že Brno má zpracovaný generální plán cyklodopravy. "Podle něj se však nepostupuje," řekl. Pomalým tempem jde podle něj také zobousměrňování jednosměrek vzhledem k tomu, že jde o jednoduché a levné řešení.

Naopak Šindelář oceňuje přípravu rekonstrukcí důležitých radiál Veveří, Benešovy a Štefánikovy, kde město a projektanti myslí i na cyklisty. Chystají zde oddělený dopravní prostor, který je bezpečnější nejen pro ně, ale i pro řidiče. Tyto ulice se však dočkají oprav až kolem roku 2020.

Zdroj: ČTK

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.