Brněnský dopravní podnik letos pořídí za 112 milionů korun dalších šest nových tramvají typu Vario, z toho jednu kloubovou a pět krátkých. Do provozu by je měl nasadit ve druhé polovině roku a díky tomu se opět zvýší podíl nízkopodlažních tramvají, u nichž pokiračuje obnova nejpomaleji, řekla mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová. Nyní v Brně jezdí téměř 40 procent vozů s nízkou podlahou.
Oficiálně jde sice o modernizace starých tramvají typů T3 a K2, ve skutečnosti je to téměř nové vozidlo s využitím některých součástí starého vozu. Proto je to levnější cesta, než je nakupování nových tramvají. Nové tramvaje Škoda 13T známé jako Porsche stály Brno 57 milionů korun jedna.
Na konstrukci tramvají Vario spolupracuje dopravní podnik od roku 2006 se sdružením firem Aliance TW Team. V Krnovských opravnách a strojírnách se vyrábí skelet. "Potom už se na tramvaji pracuje v našich ústředních dílnách, což trvá podle typu vozu dva až tři měsíce," uvedla Hailichová. Další klíčovou firmou, která na výrobě tramvaje spolupracuje, je Pragoimex, který dodává software. Tramvaje Vario jezdí nejen v Brně, ale kromě Prahy i v dalších českých městech, na Slovensku či na Balkáně.
Dopravní podnik má dosud 19 krátkých tramvají Vario a 23 kloubových, na konci letošního roku jich bude mít téměř 50. Díky nim nejen zvyšuje podíl nízkopodlažních vozidel, ale také může nasazovat soupravy s větší kapacitou na nejvytíženější linku 1. Od začátku roku jezdí na polovině spojů souprava složená z obou typů Varií.
Jejich výroba by měla pokračovat i v dalších letech, zároveň přibude do Brna v příštím a následujícím roce k 29 tramvajím typu Porsche dalších 20. Brno tak nebude muset platit smluvní pokutu Škodě Transportation, za každou tramvaj zaplatí i s pomocí dotace z města a regionálního operačního programu 58 milionů korun.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.