I když je Brněnská přehrada zamrzlá a lodě jsou na břehu, má lodní personál v zimě co dělat. Musí totiž u všech sedmi lodí provést kontrolu a opravit drobné nedostatky, aby od dubna mohly opět vyplout.
Všech sedm lodí brněnského dopravního podniku, které od jara do podzimu přepravují cestující na Brněnské přehradě, pracovníci vytáhli na břeh. Kapitáni tak vyměnili modrobílé uniformy za montérky a pomáhají technikům s údržbou plavidel.
„Jedná se o menší běžné úpravy, jako jsou nové nátěry, kontrola kormidelních a požárních systémů nebo nabíjení baterií. Kapitáni a další pracovníci je provádí průběžně během zimního období, aby lodě mohli na jaře opět vyplout na Brněnskou přehradu,“ uvedla Hana Tomaštíková, mluvčí Dopravního podniku města Brna, který lodní dopravu provozuje.
Zimní servis lodí je nutné provádět po každé sezóně, jelikož lodě najedou zhruba čtyřiatřicet tisíc kilometrů a jsou v provozu až 5 200 hodin. Loňská sedmasedmdesátá plavební sezóna ale byla rekordní. Plavidla přes Brněnskou přehradu převezla 306 tisíc cestujících, což je o šestnáct tisíc více než v roce 2022.
„Loňské plavební sezoně k rekordu výrazně pomohlo teplé září. Jen během tohoto měsíce jsme převezli téměř čtyřicet tisíc lidí, což je více než dvakrát tolik, co loni. Nejvíce byly naše lodě zaplněné v červenci, kdy jsme přepravili více než osmdesát osm tisíc lidí a mnohdy jsme museli přidávat posilové spoje,“ řekl Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.