S částí asfaltových cest se rozloučili návštěvníci brněnského lužáneckého parku. Trasy v oblíbené rekreační lokalitě dostaly mlatový povrch, který vychází z historických pramenů. Opravy ale mezi veřejností vyvolaly různorodé reakce. Mnohým vadí bláto i úzký tartanový pruh pro běžce.
Sport, hry s dětmi i rodinné pikniky. Brněnské Lužánky se celoročně stávají místem k setkávání a trávení volného času. Nově si návštěvníci užijí opravených cest, které vznikly na základě návrhů již zesnulého architekta Ivara Otruby a vrací se k jejich historickému vzhledu. Kromě samotných pěšin vznikl v parku také úzký tartanový pruh pro běžce.
Rozsáhlá oprava hrazená Veřejnou zelení města Brna, která má nejstarší brněnský park ve správě, vyšla na necelých 12,9 milionů korun. Společně s novými mlatovými cestami dostaly Lužánky rovněž moderní osvětlení či lavičky.
Červené kamenivo, jež pokrývá opravené pěšiny, pochází stejně jako většina podobných povrchů v moravské metropoli z lomu Lomnička u Tišnova na Brněnsku. „Asfaltové cesty byly ve velmi špatném technickém stavu a ani se nehodily do parku z historického hlediska," řekl dnes ke změně náměstek primátorky Jaroslav Suchý (KDU-ČSL).
Rekonstruované historické cesty se ale mnohým staly trnem v oku. Brzy po odhalení prvních opravených tras Brňané zjistili, že se povrch často mění v nepohodlné bláto, které překáží sportovcům i maminkám s kočárky. Zatímco za deště a sněhu jsou cesty bahnité, za tepla se z nich naopak práší. Na podmínky si dlouhodobě stěžují lidé na sociálních sítí.
Už loni v září pobouřil zejména aktivní sportovce také nový tartanový pruh. Dráha umístěná na kraji mlatových cest je totiž úzká, a tak musejí lidé běhat v řadě za sebou. Podle Veřejné zeleně vznikl osmdesáticentimetrový pás na základě požadavku od lidí.
Středa, 14. září 2022, 18:37
Největší brněnský park dostal obnovené historické cesty. Rekonstrukce ale mezi lidmi budí rozpaky. Mezi zelení v Lužánkách vyrostla kamenitá pěšina s pruhem pro sportovce. Běhat ale musejí v řadě za sebou, vedle sebe se totiž nevejdou.
„Pruh pro běžce si v parku vyžádali občané. Velikost pásu je kompromis, jelikož zároveň potřebujeme zachovat dosavadní architekturu parku, dostatečný prostor pro pěší a dbát na potřeby okolní zeleně,“ řekl Drbně již dříve ředitel městské příspěvkovky Jozef Kasala.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Je fakt že tyhle cesty jsou dobré jen ve vedrech. Jak je trochu vlhko každý kočár nebo kolo tam dělá rýhy které zůstávají. Nemluvě o tom že dost si toho taháte domů. Stejný povrch je v horních patrech Špilberku a je to děs. Jako vždy v Brně, nápad a vzhled ok ale praktické využití mimo stůl v kanclu nic moc. Leda tam zakázat 4 dny po dešti chodit ????
Mlatová cesta - tam bych nerad šel, abych nedostal namlácený od místních povalečů..... Nevadí jim taky "bláto na hřišti od psů???"
o takových blbostech se jedná...no tak poběží za sebou...myslím,že jsou důležitější věci !